szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vasárnapi belvárosi felvonulás résztvevői jelezni szerették volna, hogy normális országban nincs azzal baj, ha melegek van tolószékesek szerepelnek a plakátokon.

“Egy ideális világban nem tűnne fel, ha egy plakáton mi innánk az üdítőt, ennénk a hamburgert, örülnénk a nyugdíjbiztosításunknak vagy egy utazásnak. Egy ideális világban nem egy üdítővel próbálnának minket eladni. Egy ideális világban azért szerepelnénk a plakátokon,
 mert mi is ugyanígy itt vagyunk, eszünk, iszunk, öltözködünk, közlekedünk, mint bárki más, abban az ideális világban legalábbis ugyanúgy megtehetnénk mindezeket, mint a többiek” - ezzel a mottóval hirdették meg azt a vasárnapi eseményt, amely az elmúlt hét végén kipattant "plakátbotrányra" kíván választ adni.

Túry Gergely
Túry Gergely
Túry Gergely
Túry Gergely

A Clark Ádám tértől a Bazilikáig tartó sétán 23 szervezet vett részt, melegek, mozgáskorlátozottak, vagyis sok mindenki, akiket a "plakátbotrány" érintett, illetve a velük szolidaritást vállaló szervezetek.

A "plakátbotrány" egy hete pattant ki: a fideszes képviselő Boldog István észrevette, hogy a Coca-Cola reklámplakátjain már meleg párok is szerepeltek, és bojkottot hirdetett a cég ellen, mert szerinte ez veszélyezteti a közerkölcsöt. A Fidesz sem intette le képviselőjét, a kólareklámot sem, csak annyit közölt, hogy nálunk mindenki szabadon eldöntheti, hogy iszik-e kólát. A Coca-Cola azt közölte, hisznek az egyenlőségben, aztán nem sokkal később kicserélték a plakátokat semlegesebbre, és azt állították, eredetileg is ez volt a terv, mindenesetre Boldog István ezt győzelemként értékelte.

Mindenesetre közben a pártsajtó is beleállt az ügybe, és sikerült a tolószékesekről azt mondania a Pesti Srácok egyik publicistájának, hogy nem szívesen látná őket óriásplakáton. Ezért hirdették meg a Szolidaritási sétát a cikk elején idézett mottóval.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Élet+Stílus

Mégis, hogy merészelik? – reklámok, amelyek a Coca-Cola plakátjainál is nagyobbat szóltak

Meleg párok forró csókjai egy vodka társaságában, szexuális zaklatás egy borotva reklámjában és egy HIV-fertőzött ember feneke óriásplakátokon. Nem a Coca-Cola az első vagy egyetlen cég, amely társadalmilag fontos témát karolt fel egy reklámkampányban, sőt a nagy márkáknak kifejezetten megéri, ha termékeikhez mélyebb szociális üzenetet is társítanak. Ügyes és félresikerült, bátor és botrányos, de az embereket minden esetben erősen megmozgató reklámokat gyűjtöttünk össze.