szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 4-es, 6-os előnye megmarad, de kissé változik a Nyugati és a Boráros tér közötti szakasz közlekedési rendje.

„A következő években nemcsak a régi fényét nyerheti vissza, hanem egy modern, XXI. századi belvárosi emblematikus főútként születhet újjá a Nagykörút a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között” – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Ezt a kerékpársávok fejlesztésével, a közterületek rendezésével, valamint a „biztonságos közlekedés feltételeinek javításával” szeretnék elérni.

A cél az, hogy „egy élvezhetőbb, zöldebb és biztonságosabb útvonal jöjjön létre”. Ugyancsak cél, hogy „az útvonal mentén kellemesebb legyen gyalogolni, minden korosztály számára vonzóbb legyen kerékpározni, valamint minőségi környezetben lehessen helyben több időt tölteni, kikapcsolódni, vásárolni”.

Közleményük szerint a legnagyobb lépésen, vagyis a nagykörúti kerékpársávok kijelölésén már túl vagyunk, „most pedig a villamospályán túli infrastruktúra fejlesztésére kerül sor”. A BKK öt fejlesztési irányt jelölt meg.

  1. Védetté teszik a kerékpársávokat úgy, hogy fizikailag választják el őket a Nyugati és a Boráros között az autósforgalomtól. „A kerékpársávok jellemzően minimum két méter szélesek lesznek, így két ember továbbra is elfér majd egymás mellett, biztosítva például a kényelmes előzés lehetőségét. A parkolósáv mellett elegendő hely marad az ajtónyitási távolságnak is” – ígérik.
  2. Kapcsolatok biztosítása a csomópontokban:  azt ígérik, hogy a csomópontokban is biztonságos lesz a biciklis közlekedés.
  3. Ugyancsak meg kell oldani a rakodás és a bringaparkolás problémáját is. Ezt úgy tervezik, hogy a „kerékpársávok mentén szakaszosan biztosítva lesz a rendezett parkolási és rakodási lehetőség”.
  4. A mellékutcáknál járdaszintre emelik a mellékutcák torkolatait, így hangsúlyozva a gyalogosok elsőbbségét, illetve
  5. megújítják a köztereket is.
A tervek szerint így fog kinézni
BKK

Van azonban pár dolog, ami a Nagykörúton nem fog változni, ilyen a villamospálya, valamint azok megállói. A 4-es, 6-os villamosnak továbbra is előnye lesz, hiszen az viszi a legtöbb utast.

Közzétették a tervezett ütemezést is, hozzátéve, hogy a fejlesztést már évek óta készítik elő. Pénz uniós forrásból lesz rá, a Területfejlesztési Operatív Program Pluszból. Ha jóváhagyják, a projekt így valósulhat meg:

  • 5-7 hónap a tervezési közbeszerzés lefolytatása
  • 15-18 hónap a tervezés, amely során elkészülnek a kivitelezési tervek
  • 6-9 hónap a kivitelezési közbeszerzés lefolytatása
  • 15-18 hónap a kivitelezés, melynek pontos ideje és ütemezése a műszaki tartalomtól és organizációs tervtől függ.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!