szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar vasúttársaság vezérigazgatója szerint mindez 10 millió forintba került. 

Vasárnap óta a MÁV a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a jegyár felét. Szerdán Hegyi Zsolt, a vasúttársaság vezérigazgatója arról számolt be a Facebookon, hogy az első három napon 9600 esetben térítették vissza a jegyár felét, az esetek túlnyomó részében az applikáción keresztül. Ez automatikusan működik, tehát az utasoknak semmit nem kellett tenniük a visszatérítésért, amely az utóbbi napokban 10 millió forintos kiadást jelentett a MÁV-nak, és a járataik három százalékát érintette, igazodva az éves átlaghoz. 

„Az első napokban felfedeztünk (és azóta már ki is javítottunk) egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatunkhoz kellett irányítanunk” – írja Hegyi, és hozzátette, hogy azokat is az ügyfélszolgálathoz irányították, akik átszállás miatt szenvedtek el több mint 20 perces késést.  

A MÁV vezérigazgatója kiemelte, hogy az utasoknak nem kell személyesen “elzarándokolniuk” az ügyfélszolgálathoz segítségért, telefonon lehet intézni a késési biztosítással kapcsolatos ügyeket. Hozzátette, hogy a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a cél, hanem azok csökkentése, megszüntetése. 

Mostantól fizet a MÁV, ha késik a vonat vagy a busz – mutatjuk, mit kell tennie az utasnak

Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója ilyenkor, hogy megkapja a pénzét. Összegyűjtöttük, kinek mi a feladata.

Nyitókép: Fazekas István

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!