„A Közlekedési Múzeum Lázár álmai szerint eljutott vidékre, a klímás pótlóbuszok helyett a nosztalgia Ikarusok álltak helyt a hétvégén, nem is csak egyszer” – így számolt be Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője arról, hogy vasárnap több esetben is retró pótlóbuszok szállították az utasokat vonatok helyett.
A politikus beszámolója szerint nosztalgiajáratot vetett be a MÁV a Szombathelyről Budapestre tartó Kék Hullám InterCity mentesítésére, erről a volt közlekedési államtitkár azt írta, „legalább van rajta függöny, és kétségtelenül egy gyönyörű darab”. Az Ikarus 256-os Tapolca és Balatonfüred között szállította az utasokat – számolt be a Magyar Közlekedési Klub. „Lehet persze mondani, hogy hát de milyen rugalmasan megoldotta a feladatot a MÁV, dehát a plakátokon harsogott ígéret mégiscsak klímás pótlóbuszokról, meg klímagaranciáról szólt, nem arról, hogy előtúrunk mindent, aminek kereke van” – tették hozzá.
Nem ez volt az egyetlen retróbusz, ami megfordult vasárnap Tapolcán, a Fenyves expresszvonat helyett ugyanis Keszthelyről egy Faros busszal utazhattak az észak-balatoni városba tartók – írta Vitézy.
Frissítés:
Vitézy posztjaira a MÁV is reagált, állításuk szerint a politikus „a Retró Hétvége oldtimer járműveivel igyekezett azt a hamis látszatot kelteni, hogy vasárnap klíma nélküli, korszerűtlen járművekkel nyújtott közszolgáltatást a MÁV-csoport”.
A vasúttársaság „hangulatkeltő csúsztatásnak” tartja Vitézy beszámolóit, mint írják, „a valóság ezzel szemben az, hogy a Retró Hétvége vendégei, illetve az utasok minden esetben választhattak: a megfelelő ülőhelykapacitással a helyszínre vezényelt, korszerű, klimatizált buszokkal vagy a közkívánatra ugyancsak rendelkezésre álló, régi járművekkel szeretnének-e utazni a Kék Hullám InterCity vonatok útvonalán”.
Megjegyezték, a MÁV-ot „sok jogos kritika is érheti a mindennapokban”, mert a pályahálózat állapota valamint a vasúti járműállomány terén sok fejlesztésre van szükség, de a Retró Hétvége egy közkedvelt hagyomány, amibe kár politikát keverni.