Mária Terézia az asztalra csapott, az oroszok segítettek, a Szent Jobb hazatért
Így vált kiemelt egyházi és állami ünneppé augusztus 20.
Jelen van az orosz dezinformációs hadviselés a magyar közösségi médiában – az elemzőcég szerint. A legnépszerűbben azok a revíziós tartalmak, amelyek egybeesnek a magyar kormány érdekeivel, és a szélsőjobboldali szavazókat is elérik.
A Political Capital friss tanulmánya szerint a május elején kirobbant ukrán–magyar kémügy után felpörögtek az Ukrajna-ellenes és revizionista kampányok a magyar közösségi médiában. Ezek a tartalmak a magyar–ukrán konfliktus és etnikai feszültségek szítását célozták, de a Fidesznek is jól jönnek a jövő évi választás előtt.
Bár a kormány határozottan kizárta, hogy bármiféle revíziós törekvése lenne Kárpátalján – ahogyan arról már korábban mi is írtunk –, a kémbotrány arra is rávilágított, hogy Orbán Viktorék nem adták fel a Trianonban elvesztett területek legalább egy részének visszaszerzését. A téma napirenden tartása a elemzés szerint olyan kampánystratégia is lehet, amellyel a Fidesz igyekszik megszerezni azoknak a nacionalista választóknak a voksát, akik a Mi Hazánkra szavaznának.
A Political Capital tanulmánya arra is rávilágít: a kormánypárt fő törekvése az volt, hogy a kémbotrányt a hazai pártpolitika szintjén fegyverként használja fel a Tisza Párt ellen, ezért igyekeztek Magyar Pétert és a tömörülését külföldi érdekekkel összefonódó szereplőként beállítani. A kormányzati narratívában Ukrajna a külső, a Tisza a belső ellenség szerepét tölti be.
Azóta már kevésbé burkoltan is érte támadás Magyar Pétert, augusztus 13-án megjelent egy közlemény az orosz Külső Hírszerző Szolgálat (SZVR) honlapján arról, hogy Brüsszel őt akarja kormányfőnek, és ennek eléréséhez anyagi hátteret is biztosít. A közleményt akkor a magyar állami hírügynökség, az MTI kritika nélkül lehozta.
Az elemzés a kémbotrány utáni egy hónapban vizsgálta a dezinformáció terjesztését magyar közösségimédia-oldalakon, amiből kirajzolódik, hogy leginkább az oroszokhoz köthető oldalak terjesztettek revizionista tartalmakat. Ennek a dezinformációs hadviselésnek célja a diplomáciai kapcsolatok szisztematikus gyengítése, történelmi és etnikai sérelmek felerősítése – írja a Political Capital.
A Facebookhoz képest dezinformációs szempontból is sokkal megengedőbb X-en több olyan tartalom is megjelent nem beazonosítható felhasználóktól, amelyek Kárpátalja részleges vagy teljes magyar megszállásáról, visszacsatolásáról szóltak. Ezek voltak a legnépszerűbbek a Kárpátaljával foglalkozó tartalmak közül nem csak az X-en, hanem egyes TikTok- és Telegram-csatornákon is. A posztok között többszázezres elérésű is volt, de a leginkább felkapott tartalom nézettsége meghaladta az egymilliót is. A legnagyobb elérésű revizionista tartalmat a Based Hungary profil publikálta, amelyhez hasonlóak léteznek más régiós országokban is, például Horvátországban, Lengyelországban és Szerbiában. Közös bennük, hogy erősen nacionalista, szélsőséges tartalmakat posztolnak.
Így vált kiemelt egyházi és állami ünneppé augusztus 20.
Az amerikai titkosszolgálat több helyszínt is felmért a találkozó lehetséges helyszíneként.
Egy biztonsági őr nekihajtott a kocsijának Hatvanpusztán, de az őr autója borult fel.