Tetszett a cikk?

Miközben a világ vezető autógyártói Kínába tartanak a hatalmas piac és az olcsó munkaerő miatt, a kínai Chery autóipari vállalat Kelet-Európában tervez gyárat építeni, a szerinte ott még olcsóbb munkaerő miatt. Német lapbeszámolók szerint a cég előrehaladott tárgyalásokat folytat több kelet-európai országgal.

A kínai cég főkonstruktőre, Hszu Min szerint legkésőbb öt éven belül megépülhet a gyár, amely az alacsony kelet-európai bérekre építi startégiáját. Olasz autótervezők már dolgoznak a kelet-európai vásárlók ízlésének megfelelő modellek tervein, és Hszu Min szerint ők gyorsabban megvetik majd a lábukat Európában, mint a japán és a dél-koreai autógyárak, amelyeknek tíz évre volt szükségük ehhez.



A Chery európai terjeszkedése különösen a Volkswagent és a General Motorst érinti érzékenyen, mindkét cég plágiummal vádolja a kínai autógyártót. A VW már meg is nyert egy pert ellene, mert a kínai gyár egyik modelljét, amint a bíróság megállapította, a VW Jettáról másolták.



Kína a világ leggyorsabban növekvő autópiaca: tavaly Kínában több mint 2 millió gépjármű készült, 84 százalékkal több, mint 2002-ben. Szakértők számításai szerint az idén 5,15 millió személyautót és haszonjárművet állítanak elő, és ezzel megelőzik a világviszonylatban harmadik Németországot. Ennél több autó csak az Egyesült Államokban és Japánban készül. Tavaly Kína már leszorította Franciaországot a negyedik helyről.



Az amerikai autópiaccal összevetve a kínai egyelőre még kicsinek mondható. Az Egyesült Államokban 2001-ben 240 millió autó közlekedett, Kína viszont majd csak 15 év múlva lépi át a 150 milliós küszöböt. (MTI)
A magyar autósok nagyon hamar megfizetnek Trump vámháborújáért

A magyar autósok nagyon hamar megfizetnek Trump vámháborújáért

Egy tízéves gyerek küldött bombafenyegetést iskolájának, aztán megjelentek nála a rendőrök

Egy tízéves gyerek küldött bombafenyegetést iskolájának, aztán megjelentek nála a rendőrök

Recessziót okozhatnak Kanadában és Mexikóban az amerikai vámok, az euróövezetre viszont jóval kisebb hatásuk lenne

Recessziót okozhatnak Kanadában és Mexikóban az amerikai vámok, az euróövezetre viszont jóval kisebb hatásuk lenne

Nem szabotázs miatt tépett el egy bolgár hajó egy adatkábelt a Balti-tengeren

Nem szabotázs miatt tépett el egy bolgár hajó egy adatkábelt a Balti-tengeren