Egy nemrégiben készült nemzetközi munkahelyi felmérés szerint a magyarországi munkavállalók 75 százaléka rendszeres e-mail, illetve Internet használó, és többségük úgy véli, hogy ez hozzájárul munkájuk eredményességéhez.
Az online kommunikáció a dolgozók túlnyomó többsége számára természetes: rendszeres e-mail és Internet használónak számít 68 százalékuk, a csak e-mailt használók aránya 5 százalék, a csak az Internetet használóké pedig 2 százalék. A dolgozóknak mindössze 14 százaléka nem használja egyik eszközt sem munkája során - derül ki a Kelly Services nemzetközi munkaerő-közvetítő és kölcsönző cég felméréséből.
Nemzetközi mércével mérve Magyarországon az online kommunikációs eszközök visszafogott használata a jellemző. A felmérésben szereplő 28 ország között Magyarország a 19. helyet szerezte meg. Az élen Hong Kong, Mexikó, India, Thaiföld és Indonézia végzett, míg a sereghajtó Franciaország, Puerto Rico és Svájc.
A megkérdezettek többsége egyértelműen úgy gondolja, hogy a technológia pozitív hatást gyakorol munkájuk minőségére. A dolgozók mintegy 64 százaléka szerint az e-mail használat növeli a produktivitást, az Internetről pedig 68 százalékuk vélekedik ugyanígy.
Ami a nemek szerinti megoszlást illeti, a nők valamivel lelkesebben használják ki az online eszközök nyújtotta lehetőségeket, mint a férfiak, míg az iskolázottságot vizsgálva megállapítható, hogy a felsőfokú végzettségűek körében az online eszközök használata az átlagnál jóval magasabb mértékű. Életkort tekintve a 25-34 éves korosztály jár élen a munkahelyi online kommunikációs szolgáltatások igénybevételében.
„Az online kommunikáció használata mára széles körben elterjedt a munkahelyeken, és jelentősen hozzájárul a produktivitás javulásához” – mondta Jónás Anikó, a felmérést végző cég ügyvezető igazgatója.
Nemzetközi összehasonlításban a spam Magyarországon viszonylag kisebb probléma – a megkérdezettek 33 százaléka vélte úgy, hogy túl sok kéretlen üzenetet kap. Nagyobb gondot jelent az értelmetlen e-mailek száma – a munkavállalók 40 százaléka panaszkodott, hogy jelentős mennyiségű felesleges e-mailre kénytelen időt fecsérelni.
A ma már számos cég és egyéb szervezet által használt szűrőprogramok eredményesen blokkolják a kéretlen üzeneteket. Fontos, hogy – csakúgy, mint bármely más új technológia kapcsán – a vezetők megfelelő képzéssel és egyéb támogatással segítsék a dolgozókat abban, hogy az online eszközöket mindennapi munkájukba integrálva a lehető legjobb eredményt érhessék – tette hozzá Jónás Anikó.
A felmérés 28 ország mintegy 70 ezer dolgozójának véleményét gyűjtötte össze, köztük csaknem 900 magyar munkavállalóét.