Pánik és félremagyarázások: összevonják a reáltárgyakat

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Teljes félreértés vagy teljes félremagyarázás, hogy a természettudományi tárgyak eltűnnének a magyar oktatásból - reagált Hiller István egy napilap hétfői számában megjelent cikkre, miszerint ősztől ezer intézményben összevontan tanítják a biológiát, a fizikát és a kémiát.

A Magyar Nemzet információja szerint ősztől ezer intézményben összevontan tanítják a biológiát, a fizikát és a kémiát, s amennyiben a rendszer beválik, várhatóan 2013-ra megszűnnek az önálló reáltárgyak és az összes gyereket az új program szerint tanítják majd. A biológiát, a kémiát és a fizikát megszüntetik, és egyetlen tárgyat, élettant oktatnak helyette - írta hétfői számában a lap.

Hiller István hangsúlyozta, hogy a természettudományi tárgyak nem tűnnek el a magyar oktatásból. "Az iskolák döntik el, hogy a továbbiakban a kémiát, a biológiát vagy a fizikát hagyományos tantárgyakként oktatják-e vagy ugyanannyi óraszámban, de összevonva komplex természettudományos ismereteket adnak" - mondta a miniszter.

Az új rendszert 2013-nál korábban nem akarják bevezetni, de az oktatási intézmények lehetőséget kapnak arra, hogy azt már a 2008/2009-es tanévben is alkalmazzák - tette hozzá  a miniszter. Szerinte a változtatás a magyar természettudományi oktatásnak határozottan jót tehet. "Azt akarjuk, hogy a természettudományi tárgyakból a diákjaink a jelenleginél többet tudjanak, és hogy jobban szeressék" - magyarázta.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) csak akkor támogatja a természettudományos tárgyak összevonását, ha az nem jár óraszámcsökkenéssel és elbocsátásokkal - közölte Kerpen Gábor, az érdekképviselet elnöke.

Árok Antal, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) napokban leköszönt elnöke azt mondta, a pedagógusok aggódnak a természettudományos tantárgyak esetleges összevonása miatt, úgy vélik, alaposabban át kell gondolni az elképzelést, amelyet egyoldalúnak tartanak.

Arról is szólt, hogy a tanárok nem az új koncepciónak megfelelő képzést kaptak és kapnak, s "szakmai badarság" egyik pillanatról a másikra megváltoztatni a jelenlegi oktatási módot. A pedagógusok szerint középiskolában akkor sem lenne szerencsés az összevonás, ha a pedagógusképzést átalakítanák - tette hozzá a PSZ volt elnöke.

Hauser Zoltán, az egri Eszterházy Károly Főiskola rektora ugyanakkor elmondta, hogy ősszel megkezdődik a biológiát, a kémiát a fizikát és a földrajzot tartalmazó, úgynevezett természetismeret tanárok oktatása a főiskolán.