Tetszett a cikk?

Életveszélyben vannak és gyakran szabálysértést is elkövetnek a forgalmasabb utakon a szórólapozó diákok. A hatóság tehetetlen, mivel a munkáltató mindig levédi magát, így nem az övé lenne a felelősség, ha maradandó egészségkárosodást, vagy balesetet szenvednének a dolgozók.

Az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Felügyelőség (OMMF) csak munkáltatókkal szemben járhat el, ha a dolgozók munkaügyi és munkavédelmi jogai sérülnek. A rendőrség azonban a munkáltató adatait soha nem kéri el. A forgalmas útkereszteződésekben a járművek között gyalogosoknak tilos közlekedni, ezért 16-18 éves fiataloknak is, ám ez sok esetben nem zavarja azokat a megbízókat, akik "autós szórólapozást" ajánlanak a nyári szünetre.

© sxc.hu
A hatóságok tisztán látják, hogy a szórólapozók gyakorta fittyet hánynak a KRESZ-re, a munkaügyi és munkavédelmi szabályokra, de azt is tudják, hogy általában nem ők sodorják magukat veszélybe. Budapest legforgalmasabb és ezért szórólapozás tekintetében legkedveltebb kereszteződéseiben - kevés kivételtől eltekintve - nincs megfelelő járdasziget, ezért a feladat nem oldható meg biztonságosan, a KRESZ szabályainak betartásával. Nem marad más, csak az úttest, mivel a megrendelést teljesíteni kell.

A munkavállaló a szabálytalan

Teljesítik is, és ha lebuknak a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) közlekedésrendészetének intézkedése után, ők lesznek a szabálysértők. Szécsi Tibor, a BRFK rendőr őrnagya úgy nyilatkozott, hogy csak a közlekedési kihágást büntethetik, a munkáltató adatait soha nem kérik el. Az OMMF lehetőségei is korlátozottak, mivel a munkáltatókkal szemben járnak el, ha a dolgozók munkaügyi és munkavédelmi jogai sérülnek. Ezért látjuk nap mint nap, hogy fiatalok elsősorban személyautó-forglamazó multik hirdetéseit osztogatják a benzingőzben. Az autós szórólapozást kiadó munkáltató a biztonság kedvéért levédi magát, például a KRESZ szabályainak betartásáról szóló tájékoztatási kötelezettség meglétét igazolja egy szerződéssel, és ha netán maradandó egészségkárosodást szenvednének vagy közlekedési baleset érné munkavállalóit, akkor az már nem az ő felelőssége.

Tartalmi partnerünk a HR Portál. A cikk folytatását itt olvashatja.

MTI Karrier

Mesterképzés: a legnépszerűbb egyetemek, főiskolák

Kétszer annyian jelentkeztek az idén első helyen mesterképzésre, mint tavaly: míg ezek a hallgatók 2008-ban csak az összes felvételiző hat százalékát tették ki, ebben az évben arányuk 13 százalék körülire emelkedett - olvasható az Országos Felsőoktatási Információs Központ legfrissebb összegzésében.

Eldőlt már a készpénz és a bankkártya "csatája"?

Eldőlt már a készpénz és a bankkártya "csatája"?

„Csak apád kedvéért sütöttem meg ezt is” – hogyan ne rokkanjunk bele a karácsonyba?

„Csak apád kedvéért sütöttem meg ezt is” – hogyan ne rokkanjunk bele a karácsonyba?

Az anya 35 éves koráig jár a babaváró támogatás, nem nő a diákhitel kamata

Az anya 35 éves koráig jár a babaváró támogatás, nem nő a diákhitel kamata

Akik épségben másztak ki a roncsból – videó került elő a légi katasztrófa túlélőiről

Akik épségben másztak ki a roncsból – videó került elő a légi katasztrófa túlélőiről