szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egész cég életére, teljesítményére kihatással van, hogyan kommunikálnak a vezetők a dolgozókkal. A fluktuáció mértéke vagy a vállalati elégedettségi tesztek önmagukban árulkodnak arról, mennyire erős ebben egy szervezet.

A vállalaton belüli kommunikáció többféle összetevőből állhat. Érdemes megvizsgálni a kommunikáció irányát, jellegét és tartalmát ahhoz, hogy definiálni tudjuk, mit is értünk vállalaton belüli kommunikáción. Jelenthet egyrészt egy felülről lefelé irányuló kommunikációt, ami egyfajta tudásmegosztás a vezetéstől a beosztotti szintek felé. Ugyanakkor beszélhetünk kétirányú kommunikációs folyamatról, amikor nemcsak egy egyszerű közlésről van szó, hanem egy élő folyamatról, melyben mindkét fél szereplő. Ilyenek lehetnek például a különféle fórumok, meetingek a vállalat életében.

Amennyiben a kommunikáció jellegét vizsgáljuk, megkülönböztethetjük az élő szóban és az írásban ( papíron, e-mailben) történő kommunikációt. A kommunikáció tartalmát tekintve irányulhat a vállalati stratégiára, célja lehet a vállalaton belüli változások továbbítása, illetve a napi munkavégzéshez szükséges információk megosztása. Mindezek alapján a vállalaton belüli kommunikáció olyan egy vagy kétirányú közlési folyamat, mely akár élő szóban akár írásos formában információáramlást jelent a vállalati stratégiával, változásokkal és a hétköznapi folyamatokkal kapcsolatosan.

Tartalmi partnerünk a HR Portál. A cikk folytatását itt olvashatja.

Svédországi lövöldözés: 11 halott, az elkövető egyedül cselekedett

Svédországi lövöldözés: 11 halott, az elkövető egyedül cselekedett

Robert Reich: Trump pénzre váltja a hatalmát

Robert Reich: Trump pénzre váltja a hatalmát

Magyarországon a legnagyobb és legdrágább Dacia, a vadonatúj Bigster

Magyarországon a legnagyobb és legdrágább Dacia, a vadonatúj Bigster

Bebizonyították: az öregedés elleni is jók lehetnek az omega-3 zsírsavak

Bebizonyították: az öregedés elleni is jók lehetnek az omega-3 zsírsavak