Felvételi: február 23-ig kell hitelesíteni az elektronikus jelentkezéseket
Az elektronikus jelentkezés hitelesítése ugyanúgy elengedhetetlen, mint a jelentkezési lapok aláírása.
A felsőoktatási intézményekbe elektronikusan jelentkezőkre a keddi határidő után is vár egy fontos teendő: aki ezt még nem tette meg, annak február 23-ig hitelesítenie kell a jelentkezését. Tavaly a mintegy 140 ezer jelentkező közül 68 ezren elektronikus úton jelezték továbbtanulási szándékukat.
Az elektronikus jelentkezés hitelesítése ugyanúgy elengedhetetlen, mint a jelentkezési lapok aláírása - olvasható a felvi.hu-n közzétett tájékoztatóban. A hitelesítést két módon lehet megtenni: az Ügyfélkapu segítségével vagy a hitelesítő adatlap postázásával. A hitelesítő adatlapot az e-felvételi felületéről lehet kinyomtatni, majd aláírva az Oktatási Hivatala címére kell visszaküldeni (1380 Budapest, Pf. 1190). Annak, aki a postai dokumentumkezelést választotta - vagyis azt, hogy nem feltölti, hanem utólag beküldi a pontszámításhoz szükséges eredményeit igazoló dokumentumok másolatait -, célszerű ezeket és a hitelesítő adatlapot együtt, egy borítékban postára adnia.
Az Ügyfélkapu használatához egyszeri, okmányirodában tett regisztráció szükséges, ezt követően az e-felvételi felületén található hitelesítés funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik. Az e-felvételi hitelesítésének - az ügyfélkapus, illetve a hitelesítő adatlapok postára adásának - határideje: 2011. február 23. A hitelesítő adatlap feldolgozásáról, valamint az ügyfélkapus hitelesítésről is értesítést kapnak a jelentkezők e-mailben.
Felsőoktatási felvételi jelentkezést tavaly 140 ezren adtak be, 13 ezerrel többen, mint előző évben. Közülük 68 ezren elektronikus úton jelentkeztek, ez 2010-ben nagyjából ötven százalékos emelkedést jelentett.