szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar munkaerő-piaci helyzetben egy-egy állásra rengetegen jelentkeznek, miközben a speciális tudású szakemberekért meg kell küzdeniük a cégeknek. A HR új kihívásaira az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés lehet a megoldás.

Ellentmondásosak a magyar munkaerő-piaci adatok: bár sokan keresnek állást, bizonyos területeken mégis munkaerőhiányra panaszkodnak a cégek. A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint 2012. márciusában 591 200 volt a nyilvántartott álláskeresők száma, ráadásul tovább növeli a versenyt, hogy a Randstad Workmonitor 2012. első negyedéves felmérése szerint a jelenleg dolgozók 71 százaléka - ha nem is aktívan - szintén másik állást keres. Emellett csak márciusban 60 247 új üres pozíciót jelentettek be a vállalatok. Főleg mérnökből és informatikusból már régóta nincs elég jól képzett szakember.

sxc

Ez a helyzet új kihívások elé állítja a munkaerő-kiválasztással és toborzással foglalkozó szakembereket. Egy-egy pozícióra a jelentkezők nagy tömegéből kell kiválasztani a legmegfelelőbb jelöltet, miközben a tehetségesebb vagy speciálisabb szaktudással rendelkező munkavállalókért néha valóságos harc folyik. A vállalatok számára ezért egyre fontosabb, hogy vonzóbbá tegyék magukat a leendő és jelenlegi munkavállalóik szemében, vagyis hogy tudatosabban is foglalkozzanak az employer brandinggel (munkáltatói márkaépítéssel). 

A jó munkahely számít, nem a fizetés

 „A kutatások szerint az álláskeresők figyelmét elsősorban nem a magas fizetésekkel tudja felkelteni egy vállalat, hanem azzal, ha jó az adott cégnél dolgozni” - hangsúlyozta Pécsi Ferenc web 2.0 és HR szakértő, a Soreo.biz alapítója a Randstad szakmai rendezvényén. Az employer brandingről szóló előadásból kiderült, hogy amennyiben a jó munkáltató képe társul a vállalathoz, direkt toborzás nélkül is nő a céghez jelentkezők száma, a jelöltek nagyobb arányban fogadják el a felkínált juttatásokat, és mivel nagyobb az esély a tehetségek megnyerésére is, a vállalat komoly versenyelőnyre tehet szert. „Az employer branding olyan, mint egy mágnes: a vállalathoz illő embereket vonzza és összetartja, míg a nem odaillőeket taszítja” - mondta a szakértő. 

„Könyörgöm, higgyétek el, hogy igaz!” – jéghideg dühvel örökítette meg a koncentrációs táborokat Lee Miller fotós

„Könyörgöm, higgyétek el, hogy igaz!” – jéghideg dühvel örökítette meg a koncentrációs táborokat Lee Miller fotós

Eltűnt a mérgező szag az orosz teherűrhajóról

Eltűnt a mérgező szag az orosz teherűrhajóról

Tetoválása miatt biztonsági kockázatnak tekintették a Pentagon élére jelölt őrnagyot

Tetoválása miatt biztonsági kockázatnak tekintették a Pentagon élére jelölt őrnagyot

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon