szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar munkaerő-piaci helyzetben egy-egy állásra rengetegen jelentkeznek, miközben a speciális tudású szakemberekért meg kell küzdeniük a cégeknek. A HR új kihívásaira az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés lehet a megoldás.

Ellentmondásosak a magyar munkaerő-piaci adatok: bár sokan keresnek állást, bizonyos területeken mégis munkaerőhiányra panaszkodnak a cégek. A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint 2012. márciusában 591 200 volt a nyilvántartott álláskeresők száma, ráadásul tovább növeli a versenyt, hogy a Randstad Workmonitor 2012. első negyedéves felmérése szerint a jelenleg dolgozók 71 százaléka - ha nem is aktívan - szintén másik állást keres. Emellett csak márciusban 60 247 új üres pozíciót jelentettek be a vállalatok. Főleg mérnökből és informatikusból már régóta nincs elég jól képzett szakember.

sxc

Ez a helyzet új kihívások elé állítja a munkaerő-kiválasztással és toborzással foglalkozó szakembereket. Egy-egy pozícióra a jelentkezők nagy tömegéből kell kiválasztani a legmegfelelőbb jelöltet, miközben a tehetségesebb vagy speciálisabb szaktudással rendelkező munkavállalókért néha valóságos harc folyik. A vállalatok számára ezért egyre fontosabb, hogy vonzóbbá tegyék magukat a leendő és jelenlegi munkavállalóik szemében, vagyis hogy tudatosabban is foglalkozzanak az employer brandinggel (munkáltatói márkaépítéssel). 

A jó munkahely számít, nem a fizetés

 „A kutatások szerint az álláskeresők figyelmét elsősorban nem a magas fizetésekkel tudja felkelteni egy vállalat, hanem azzal, ha jó az adott cégnél dolgozni” - hangsúlyozta Pécsi Ferenc web 2.0 és HR szakértő, a Soreo.biz alapítója a Randstad szakmai rendezvényén. Az employer brandingről szóló előadásból kiderült, hogy amennyiben a jó munkáltató képe társul a vállalathoz, direkt toborzás nélkül is nő a céghez jelentkezők száma, a jelöltek nagyobb arányban fogadják el a felkínált juttatásokat, és mivel nagyobb az esély a tehetségek megnyerésére is, a vállalat komoly versenyelőnyre tehet szert. „Az employer branding olyan, mint egy mágnes: a vállalathoz illő embereket vonzza és összetartja, míg a nem odaillőeket taszítja” - mondta a szakértő. 

Hogyan csökkenthetjük a stresszt, és lehetünk boldogabbak a 20-5-3 szabállyal?

Hogyan csökkenthetjük a stresszt, és lehetünk boldogabbak a 20-5-3 szabállyal?

Grönlandra látogat Trump fia

Grönlandra látogat Trump fia

Az ukránok azt állítják, hogy egyetlen nap alatt öt méregdrága orosz légvédelmi rendszert semmisítettek meg

Az ukránok azt állítják, hogy egyetlen nap alatt öt méregdrága orosz légvédelmi rendszert semmisítettek meg

Ne túrázzon a Királyrét környékén csütörtökön, vadakat lőnek ki

Ne túrázzon a Királyrét környékén csütörtökön, vadakat lőnek ki