szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tavaly 16 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le az Apple Store hálózata – írja az Index. A siker titka a dolgozók megfelelő felkészítése lehet.

Az Apple Store-ban található egy úgynevezett Genius Bar, ahol a felhasználók a géniusznak nevezett specialistáktól kérhetnek vásárlási tanácsokat, vagy segítséget az Apple-termékekkel kapcsolatos problémáikban – írja az Index a Gizmodo techblogra hivatkozva. A blog megszerezte azt a kiadványt, ami alapján kiképzik az Apple géniuszait.

A tanfolyam mindössze 2 hét – ennyi idő alatt kell elsajátítani azt a tudást, ami alapján meg kell győzniük a vásárlót, mennyire jól jártak az Apple termékeivel, és buzdítani kell őket újabb vásárlásra.

A lap szerint komplett forgatókönyv alapján dolgoznak a géniuszok, a neve APPLE: approach (megközelítés), probe (puhatolózás), present (prezentáció), listen (meghallgatás), end (befejezés).

A géniuszoknak továbbá tilos bocsánatot kérniük, ha elromlott egy termék, inkább azt kell mondaniuk, hogy "sajnáljuk, hogy ez a helyzet frusztrálja önt". Ezen felül nem szabad azt mondaniuk, hogy probléma, hiba – helyettük szinonimák használatát ajánlja a kézikönyv.

Egyéb manipulatív dolgokra is megtanítják a géniuszokat. Így ha valaki azt mondja, drágának tart egy Mac-et, a géniusznak olyasmit kell rá felelnie, hogy "megértem, ezt korábban én is így gondoltam, de rájöttem, hogy az ár megéri a géppel járó szoftverek miatt".

Évtizedes rekordot döntött árbevételben a paksi atomerőmű 

Évtizedes rekordot döntött árbevételben a paksi atomerőmű 

Hankó miniszter szerint csudajó fiatalnak lenni ma Magyarországon. De tényleg az?

Hankó miniszter szerint csudajó fiatalnak lenni ma Magyarországon. De tényleg az?

Trump egyelőre telefonon se akar beszélni Muskkal

Trump egyelőre telefonon se akar beszélni Muskkal

Kijavították a törvényt, amit Sulyok visszadobott, de lehet vele egy komoly probléma

Kijavították a törvényt, amit Sulyok visszadobott, de lehet vele egy komoly probléma