Így manipulálják az Apple dolgozói a vásárlókat
Tavaly 16 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le az Apple Store hálózata – írja az Index. A siker titka a dolgozók megfelelő felkészítése lehet.
Az Apple Store-ban található egy úgynevezett Genius Bar, ahol a felhasználók a géniusznak nevezett specialistáktól kérhetnek vásárlási tanácsokat, vagy segítséget az Apple-termékekkel kapcsolatos problémáikban – írja az Index a Gizmodo techblogra hivatkozva. A blog megszerezte azt a kiadványt, ami alapján kiképzik az Apple géniuszait.
A tanfolyam mindössze 2 hét – ennyi idő alatt kell elsajátítani azt a tudást, ami alapján meg kell győzniük a vásárlót, mennyire jól jártak az Apple termékeivel, és buzdítani kell őket újabb vásárlásra.
A lap szerint komplett forgatókönyv alapján dolgoznak a géniuszok, a neve APPLE: approach (megközelítés), probe (puhatolózás), present (prezentáció), listen (meghallgatás), end (befejezés).
A géniuszoknak továbbá tilos bocsánatot kérniük, ha elromlott egy termék, inkább azt kell mondaniuk, hogy "sajnáljuk, hogy ez a helyzet frusztrálja önt". Ezen felül nem szabad azt mondaniuk, hogy probléma, hiba – helyettük szinonimák használatát ajánlja a kézikönyv.
Egyéb manipulatív dolgokra is megtanítják a géniuszokat. Így ha valaki azt mondja, drágának tart egy Mac-et, a géniusznak olyasmit kell rá felelnie, hogy "megértem, ezt korábban én is így gondoltam, de rájöttem, hogy az ár megéri a géppel járó szoftverek miatt".