Ál-Tescókat nyitnak itthon az egyetemisták
Második alkalommal rendezik meg idén a Tesco nemzetközi online üzleti szimulációs versenyét, ahol a hallgatók interaktív módon nyerhetnek betekintést az áruházak működésébe. A játékban, amire még március 17-ig lehet regisztrálni, négy ország több száz főiskolása és egyetemistája fogja összemérni stratégai tudását.
Az angol nyelvű, 18 fordulós, valós idejű áruház-vezetési szimulációban a hallgatók háromfős csapatokban testesítik meg az áruház menedzsmentjét (áruház-igazgató, kereskedelmi és vevőszolgálati igazgató) − írta közleményében a Tesco.
Egy virtuális áruházat vezetve, hetente három alkalommal kell a legjobb döntéseket meghozniuk annak érdekében, hogy elérjék a tervezett profitot, az eladási és selejtszámokat, valamint megőrizzék piaci részesedésüket a többi ország csapataival szemben.
Minden áruház ugyanazon a piacon, ugyanazokért a fogyasztói csoportokért versenyez, így stratégiájuk egymásra is hatással van. A játék által a fiataloknak lehetőségük nyílik arra, hogy betekintést nyerjenek a kiskereskedelem izgalmas világába, bizonyítva stratégiaalkotó, problémamegoldó és elemző képességüket, olyan területeken, mint például a marketing, logisztika, vagy HR.
A nyertes csapat egyhetes londoni utat nyer, és betekinthet egy ottani áruház kulisszái mögé − tette hozzá a lánc.
A virtuális játékkal nem csak értékes díjakat lehet nyerni, hanem a való világban kamatoztatható szakmai tapasztalatot is. Az első játék egyik hazai nyertese, Lánchidi Balázs a játék után jelentkezett a Tesco frissdiplomás programjára és szeptember óta már a Tesco csapatát erősíti − közölte a társaság.