Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3c0b7257-aaf5-4208-b309-00ecaa7e971d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vizy Márton korábbi partnere arról beszélt, majdnem ráment az élete a projektre, amelyből a hatalmi gépezet túrta ki.","shortLead":"Vizy Márton korábbi partnere arról beszélt, majdnem ráment az élete a projektre, amelyből a hatalmi gépezet túrta ki.","id":"20250205_Ketmilliard-Magyar-Turisztikai-Ugynokseg-Fidesz-kampanydal-szerzoje-Vizy-Marton-hajofelujitas-Beloiannisz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0b7257-aaf5-4208-b309-00ecaa7e971d.jpg","index":0,"item":"ab5a8a2b-80e3-40fe-9cc9-a5b781120bbe","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Ketmilliard-Magyar-Turisztikai-Ugynokseg-Fidesz-kampanydal-szerzoje-Vizy-Marton-hajofelujitas-Beloiannisz","timestamp":"2025. február. 05. 11:59","title":"Kétmilliárdot adott a turisztikai ügynökség a Fidesz-kampánydal szerzőjének hajófelújítására","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef70ab1f-a48b-44a9-8a89-c313e0814c3b","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Még a Fidesz szavazóinak 37 százaléka is Magyarországot és Orbán Viktort látja Bindzsisztánban és fiktív vezetőjében – derül ki a Publicus Intézet felméréséből.","shortLead":"Még a Fidesz szavazóinak 37 százaléka is Magyarországot és Orbán Viktort látja Bindzsisztánban és fiktív vezetőjében –...","id":"20250205_majka-csurran-cseppen-bindzsisztan-publicus-intezet-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef70ab1f-a48b-44a9-8a89-c313e0814c3b.jpg","index":0,"item":"786997a8-87e0-4eaa-8b6e-a8bf5e634e2b","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_majka-csurran-cseppen-bindzsisztan-publicus-intezet-felmeres","timestamp":"2025. február. 05. 09:32","title":"Majkának nem kellett megerősítenie, hogy Orbánról szól a Csurran, cseppen, az emberek nagy része így is tudja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","shortLead":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","id":"20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"6af5946c-89af-4cd0-8dfe-7e1d8665fdfe","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","timestamp":"2025. február. 06. 16:04","title":"Hatsávossá bővül az M1-es autópálya Budapest és Győr között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b33f10f6-5647-483d-829f-d66e16e3210a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A magyar családok egyre bátrabban és egyre többet költenek, csak ezt decemberben épp más országokban tették meg, emiatt 55 milliárd forint hiányzik a decemberi forgalomból.","shortLead":"A magyar családok egyre bátrabban és egyre többet költenek, csak ezt decemberben épp más országokban tették meg, emiatt...","id":"20250206_ngm-kozeposztaly-kiskereskedelem-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b33f10f6-5647-483d-829f-d66e16e3210a.jpg","index":0,"item":"f5b04fdc-dd0f-42ea-a420-9c2bf1c2054b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_ngm-kozeposztaly-kiskereskedelem-csokkenes","timestamp":"2025. február. 06. 09:22","title":"Az NGM szerint decemberben nem keveset költött, csak külföldön volt a középosztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A közösségi médiában megosztott felvételek egyikén egy fegyveres alak is látható.","shortLead":"A közösségi médiában megosztott felvételek egyikén egy fegyveres alak is látható.","id":"20250205_svedorszag-orebro-lovoldozes-rendorseg-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd.jpg","index":0,"item":"a874bb20-b9ae-4e2c-bd95-9c5503713d1d","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_svedorszag-orebro-lovoldozes-rendorseg-video","timestamp":"2025. február. 05. 11:22","title":"Nem megerősített hitelességű videók keringenek a svédországi lövöldözésről, menekülő emberekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fce0e38-e68e-43cd-91cb-79ded95a72f6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Gideon Szaár külügyminiszter szerint Izraelt megszállottan démonizálja a tanács és több határozatban ítélték el, mint Iránt, Kubát, Észak-Koreát és Venezuelát együttvéve.","shortLead":"Gideon Szaár külügyminiszter szerint Izraelt megszállottan démonizálja a tanács és több határozatban ítélték el, mint...","id":"20250205_izrael-kilepes-emberi-jogi-tanacs-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fce0e38-e68e-43cd-91cb-79ded95a72f6.jpg","index":0,"item":"84ac702a-9cde-4d56-823c-2c326d701ca9","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_izrael-kilepes-emberi-jogi-tanacs-ebx","timestamp":"2025. február. 05. 20:46","title":"Izrael is bejelentette kilépését az Emberi Jogi Tanácsból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b942c31-ecda-424f-8141-5d707881ffed","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint stabilan tartják a pozícióikat a kurszki régióban, az oroszok pedig nagy veszteségeket szenvednek el.","shortLead":"Az ukrán elnök szerint stabilan tartják a pozícióikat a kurszki régióban, az oroszok pedig nagy veszteségeket...","id":"20250205_zelenszkij-eszak-koreai-katonak-menekulnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b942c31-ecda-424f-8141-5d707881ffed.jpg","index":0,"item":"821748c5-e287-4c1b-a51f-ca8197cd2234","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_zelenszkij-eszak-koreai-katonak-menekulnek","timestamp":"2025. február. 05. 20:15","title":"Zelenszkij: Az észak-koreai katonák menekülnek, ezt látjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással kapcsolatos ügyekben igen.","shortLead":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással...","id":"20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32.jpg","index":0,"item":"f952ac7c-fe36-45d3-bb8f-cf80534bd2b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","timestamp":"2025. február. 06. 09:01","title":"Reagált a Magyar Bírói Egyesület elnöke Bayer Zsolt listázós cikkére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tanuljon meg mesélni, és nem lesz gondja az eladással!
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Az internet és a digitális technológiák térhódításával a történetmesélés újra felkapott reklámeszközzé vált, hatékony segítséget nyújtva a brandépítéshez vagy a termékek megkedveltetéséhez. Íme néhány innovatív példa a legnagyobb autómárkák eszköztárából.
Land Rover: The Vanishing Game
A Land Rover innovatív sztorizós módszere a fikciót és a valóságot ötvözi. A gyártó William Boyd brit író The Vanishing Game című regényét ültette át a digitális világba, amelyben az olvasó páratlan vezetési élményt átélve halad keresztül a Nagy-Britanniában játszódó, rejtélyes történeten.
A főhős egy Land Rover Defender volánjánál ülve utazza át a szigetországot, amit az olvasók élethű Tumblr oldalon követhetnek figyelemmel, ahol interaktív szövegek, videók, hátterek, hangok és narráció hat az érzékekre. A fejezetekre bontott történetet a beágyazott hivatkozások és kattintható kulcsszavak teszik még érzékletesebbé. Ha például a „folyó” szóra kattintunk, folyón átgázoló Land Rover Defender jelenik meg a képernyőn, de érdekes a valódi Land Rover-tulajdonosok kalandjait bemutató szekció is, amely a #WellStoried (#JólMesélt) hastag kampány részeként jelent meg, néhány hónappal a The Vanishing Game elindítása előtt.
Habár nem túl konvencionális dolog szépirodalmat interaktív, közösségi médiával megtámogatott online felületen bemutatni, a jövő abszolút ebbe az irányba mutat. A több érzékre ható digitális megjelenítés az írott történeteket is színesebbé és izgalmasabbá teheti a jövőben. A Land Rover úgy próbálta még jobban elterjeszteni a The Vanishing Game-et, hogy a 17 ezer szóból álló történetet e-bookként is elérhetővé tette.
Honda: The Other Side
A nagy múltú japán gyártó a londoni székhelyű Wieden + Kennedy reklámügynökséggel és Daniel Wolfe elismert rendezővel karöltve készítette el a The Other Side (A másik oldal) című kettős történetet, amelynek két főszereplője a Honda legkelendőbb modellje, a Civic, illetve annak sportos megfelelője, a Civic Type R.
A történet középpontjában – a két autó mellett – egy átlagos külsejű, de kettős életet élő férfi áll. A főszereplő titkos énjére csak akkor derül fény, ha lenyomjuk az „R” billentyűt a klaviatúrán. A The Other Side átlagos cselekménye nappal zajlik, míg vele párhuzamosan fut egy adrenalinnal fűtött éjszakai szál is. A két sztori között váltva a főhős is igazodik az általa vezetett jármű karakteréhez: nappal gondoskodó családapa, aki egy fehér Civickel viszi haza a gyerekeket az iskolából, éjszaka viszont beépített zsaru, aki néhány műkereskedővel száguld keresztül a városon egy vörös Civic Type R volánjánál ülve.
A szórakoztató és akciódús, alig 3 perces videó a kezdettől fogva megragadja a néző figyelmét, és a történet csúcspontjáig fenntartja a feszültséget, mindemellett jól domborítja ki a Civic jellemzőit: ugyanazon modell lehet kényelmes, megbízható családi autó, sportkivitelben azonban a lóerőfüggő sofőrök álma válik belőle.
Lexus – L Studio: It Got Better
A Toyota luxusmárkájaként elhíresült Lexus hírességekkel megspékelt szórakoztató sorozatot hozott létre It Got Better (Ez még jobb lett) címmel. A 18 epizódos dokumentumsorozat a személyes történetekre helyezi a hangsúlyt, melyek mindegyike a különböző szexuális irányultságokat és az azokkal járó küzdelmeket veszi górcső alá. Leszbikus, meleg, biszexuális vagy transznemű hírességek, színészek, zenészek és sportolók szerepelnek a sorozatban, amivel a Lexus a támogatását fejezi ki a másság mellett.
A márka ezzel a történetmesélős eszközzel kívánja szélesíteni a célközönségét, és azt a fiatal generációt is megszólítja, amely nemcsak a tradicionális reklámokra, hanem a mélyebb, kreatív tartalmakra is fogékony. A szereplők egyébként önmagukban is vonzanak bizonyos rajongótáborokat, ami tovább növeli a márka (el)ismertségét.
A sorozatban nem direktben reklámozzák az autókat, és ez nagyban megkülönbözteti a Lexus kampányát a többi autógyártó módszerétől. Jóllehet minden videó elején megjelenik a márka logója, a bemutatott történeteknek semmi közük az autókhoz. Az egyszerű stílus, az interaktív és látványos elemek mellőzése pedig még személyesebbé teszi a felvételek atmoszféráját, így igazán a főhősök által képviselt értékekre kerül a hangsúly.
BMW: BMW Individual
A bajor gyártó okostelefonos alkalmazása az interaktivitást és az autók személyre szabhatóságát emeli ki. A BMW Individual (Egyedi BMW) elnevezésű app gyönyörűen mutatja be a gyártó teljes palettáját az egyes modellekhez rendelhető külső és belső kiegészítőkkel együtt. A BMW Egyedi Gyártás elnevezésű programjának reklámozására létrehozott alkalmazás teljes mértékben bevonja a felhasználókat: az egyes opciókat, funkciókat ugyanis saját tapasztalat útján, a képernyőre koppintással, zoomolással és hasonló mozdulatokkal lehet előcsalogatni. Az applikáció számos animált képpel, szöveggel, valamint a színek és az anyagok realisztikus ábrázolásával teremti meg a virtuális valóságot, és fokozza a felhasználói élményt. Ezáltal pedig olyan, mint egy interaktív mesekönyv, amelynek segítségével a felhasználók megalkothatják a saját autós történetüket.
Peugeot 3008: Amplified Experience
A legújabb technológiai divatot lovagolta meg a Peugeot is az új 3008 SUV kampányával. A VR-szemüveghez készült Peugeot 3008 Amplified Experience alkalmazás segítségével úgy érezhetjük magunkat, mintha tényleg olyan autóban ülnénk, amely közben aszfalton vagy földúton halad. A fejünket forgatva körbenézhetünk az utastérben, megtapasztalva a különleges, i-Cockpit elnevezésű vezetőhely előnyeit. Az élményt olyan hanghatások teszik teljessé, mint például az irányjelző kattogása vagy a műszeregység visszajelző hangjai. A Peugeot bárki számára elérhetővé teszi az Amplified Experience alkalmazást, akinek VR-képes okostelefonja van. Elég csak regisztrálni az alkalmazás weboldalán, és a gyártó postán elküldi a direkt erre a célra készült cardboxot, amellyel pillanatok alatt saját VR-szemüvegünk lehet.
Kloó Dániel cikke teljes terjedelmében a HVG Extra Business 2017/1-es számában olvasható el.
Friss lapszámunkban olyan etikus befolyásolási módszereket mutatunk be, amelyekkel jobb hellyé tehetjük a világot, javíthatunk megítélésünkön vagy könnyebben eladhatjuk termékeinket. Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel! Ha megtetszett az újság, fizessen elő egy évre, és Simon Sinek A jó vezetők esznek utoljára című könyvét adjuk az előfizetés mellé.
Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
Autót venni nem könnyű, még abban a szerencsés esetben sem, ha a pénz nem számít. Cikkünkben tipikus autóvásárlói megközelítéseket mutatunk be – előbb-utóbb mindenki magára ismer majd. Bármelyik csoportba tartozunk is, ne feledjük: magunknak, nem pedig a szomszédnak veszünk autót.
A hatásgyakorlást és a befolyásolást évszázadokon át körbelengte egyfajta mítosz, amely e képességeket istenadta tehetségként értelmezte. A kognitív tudományok elterjedésével azonban kiderült, hogy bizonyos körülmények közepette az emberek meglepően hasonlóan cselekednek. És ha az emberek kiszámíthatók, a praktikák pedig ismertek, bárki képes lehet hatást gyakorolni a másikra.