Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bdc8b8b5-b1b5-4137-96a6-94324fbf2cb7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia lehet gazdasági nehézségek ellenszere a topvezetők szerint – ez derül ki az IBM Institute for Business Value legfrissebb globális felméréséből, amely során 33 ország több mint kétezer cégvezetőjét kérdezték meg. A kutatás szerint az instabil gazdasági környezet ellenére a CEO-k 85 százaléka már a következő két évben megtérülést vár az MI-beruházásaitól, ugyanakkor az eredményekhez alapvető szemléletváltásra van szükség a vállalati működésben. A vállalati felsővezetők többsége a versenyelőny érdekében kockáztatni is kész az MI-fejlesztések terén.","shortLead":"A mesterséges intelligencia lehet gazdasági nehézségek ellenszere a topvezetők szerint – ez derül ki az IBM Institute...","id":"20250519_mesterseges-intelligencia-ceo-kutatas-ibm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdc8b8b5-b1b5-4137-96a6-94324fbf2cb7.jpg","index":0,"item":"8b7b205d-1c2e-4c8f-9c97-82f1d291d3a6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_mesterseges-intelligencia-ceo-kutatas-ibm","timestamp":"2025. május. 19. 05:00","title":"2000 CEO válaszolt: ez lehet az ellenszer a gazdaság problémáira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d120894e-70e9-45f8-9fcc-9e04c3e8c5fa","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mercedes sofőrje szándékosan nekihajtott a NAV-osok autójának. ","shortLead":"A Mercedes sofőrje szándékosan nekihajtott a NAV-osok autójának. ","id":"20250519_autos-uldozes-utan-kaptak-el-egy-cigicsempeszt-az-M3-ason","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d120894e-70e9-45f8-9fcc-9e04c3e8c5fa.jpg","index":0,"item":"f8a435d9-9418-4968-8e76-f05814f17670","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_autos-uldozes-utan-kaptak-el-egy-cigicsempeszt-az-M3-ason","timestamp":"2025. május. 19. 08:21","title":"Filmbe illő autós üldözés után kaptak el egy cigicsempészt az M3-ason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A nyilatkozat szerint a kormány értelmiségellenes politikája ellehetetleníti, hogy az országban teret kapjon egy élvonalbeli tudományos kutatásokat művelő új generáció.","shortLead":"A nyilatkozat szerint a kormány értelmiségellenes politikája ellehetetleníti, hogy az országban teret kapjon...","id":"20250519_tudosok-kormany-illiberalizmus-tiltakozas-nyilatkozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e.jpg","index":0,"item":"52b8ad77-e1e6-4236-a65a-5daab57b8475","keywords":null,"link":"/kultura/20250519_tudosok-kormany-illiberalizmus-tiltakozas-nyilatkozat","timestamp":"2025. május. 19. 15:13","title":"A felsőoktatás és a tudományos élet illiberális átalakítása ellen tiltakoztak a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e0054d7-e00a-42d2-acf4-e75b8d09fbbf","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Doors legendás énekese 1971 nyarán csatlakozott a 27-esek klubjához és a márványból készült szobrot 10 évvel később állították fel párizsi sírjánál.","shortLead":"A Doors legendás énekese 1971 nyarán csatlakozott a 27-esek klubjához és a márványból készült szobrot 10 évvel később...","id":"20250519_jim-morrison-ellopott-szobor-pere-lachaise-temeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e0054d7-e00a-42d2-acf4-e75b8d09fbbf.jpg","index":0,"item":"cbdcb4bd-eb63-47d3-a4b1-4f718e068291","keywords":null,"link":"/kultura/20250519_jim-morrison-ellopott-szobor-pere-lachaise-temeto","timestamp":"2025. május. 19. 16:35","title":"Tök véletlenül került elő Jim Morrison mellszobra, amit közel 40 éve loptak el a sírjáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c37fc8b-9ca6-402d-8228-458ea4cf9f16","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az eladási problémákkal küszködő Maserati áthelyezi a GranTurismo és GranCabrio modellek gyártását.","shortLead":"Az eladási problémákkal küszködő Maserati áthelyezi a GranTurismo és GranCabrio modellek gyártását.","id":"20250520_kicsi-fiatok-keszulnek-hamarosan-a-nagy-es-draga-maseratik-szulohelyen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c37fc8b-9ca6-402d-8228-458ea4cf9f16.jpg","index":0,"item":"8f3135ad-b1ba-4696-9a17-2a19fb179384","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_kicsi-fiatok-keszulnek-hamarosan-a-nagy-es-draga-maseratik-szulohelyen","timestamp":"2025. május. 20. 06:41","title":"Kicsi Fiatok készülnek hamarosan a nagy és drága Maseratik szülőhelyén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5862aeca-49eb-41d4-a874-6ad7cbf7e669","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter viszont a kormánypártra valóban veszélyes húzással csapta le a magas labdát – írta elemzésében Török Gábor, aki szerint a Harcosok Klubja azt mutatja, hogy valódi tartalmi és személyi változást nem tervez a Fidesz, csak technológiai-módszertani módosításokat hajt végre.","shortLead":"Magyar Péter viszont a kormánypártra valóban veszélyes húzással csapta le a magas labdát – írta elemzésében Török...","id":"20250519_Torok-Gabor-szerint-Magyar-Peter-menete-azert-veszelyes-Orbanekra-mert-fideszes-akcio-is-lehetne-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5862aeca-49eb-41d4-a874-6ad7cbf7e669.jpg","index":0,"item":"5b023fa0-c81e-4788-975b-8fe9624c8352","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_Torok-Gabor-szerint-Magyar-Peter-menete-azert-veszelyes-Orbanekra-mert-fideszes-akcio-is-lehetne-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 11:10","title":"Török Gábor: Óriási hibát vétett Orbán a tihanyi beszéddel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ea76cf7-3f44-44b0-a8d8-f999ef8b6fcf","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A jegybanki igazgatóság asszisztálása, a tulajdonosi jogokat gyakorló pénzügyi tárca hanyagsága és a képviselők hozzájárulása is kellett ahhoz, hogy több százmilliárd forint közpénz folyjon el az MNB-nél.","shortLead":"A jegybanki igazgatóság asszisztálása, a tulajdonosi jogokat gyakorló pénzügyi tárca hanyagsága és a képviselők...","id":"20250519_hvg-mnb-alapitvanyok-felugyelobizottsag-varga-mihaly-kezen-kozon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ea76cf7-3f44-44b0-a8d8-f999ef8b6fcf.jpg","index":0,"item":"eab30e9c-c237-4daf-af89-c6c33f7b0df4","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-mnb-alapitvanyok-felugyelobizottsag-varga-mihaly-kezen-kozon","timestamp":"2025. május. 19. 06:35","title":"Az MNB-alapítványok eltűnt százmilliárdjai: amíg elnök nem lett, Varga Mihály sem zavartatta magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"884ce2d4-8021-4021-aed5-81296981ba84","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Költségvetési csalás és hamis magánokirat felhasználás gyanúja miatt tett feljelentést két ügyben is az Integritás Hatóság. Az egyik cég egy növényi joghurt kifejlesztésére kapott közel 130 milliós támogatást, a másik egy innovatív tejpor kifejlesztését intézte furcsán. ","shortLead":"Költségvetési csalás és hamis magánokirat felhasználás gyanúja miatt tett feljelentést két ügyben is az Integritás...","id":"20250519_Unios-tamogatasok-gyanus-felhasznalasa-miatt-tett-feljelentest-az-Integritas-Hatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/884ce2d4-8021-4021-aed5-81296981ba84.jpg","index":0,"item":"72c1afc1-3cbf-4239-9c75-ebee98417127","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_Unios-tamogatasok-gyanus-felhasznalasa-miatt-tett-feljelentest-az-Integritas-Hatosag","timestamp":"2025. május. 19. 16:10","title":"Uniós támogatások gyanús felhasználása miatt tett feljelentést az Integritás Hatóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az e-mail marketingen belül érdemes különbséget tenni az elektronikus Dm levél (eDM) és a hírlevél között. Az elektronikus direktmarketing levelet alkalomszerűen küldik ki, a hírlevelet bizonyos időközönként rendszeresen. A legnagyobb különbség a funkciójukban rejlik. Ezt a vállalkozások gyakran hagyják figyelmen kívül és követnek el sorozatos hibákat.
Az eDM elsősorban promócióra szolgál, ha egy cégnek van olyan terméke, akciója vagy szolgáltatása, amiről bővebb tájékoztatást szeretne adni, akkor ideális választás, viszont a gyakoriságra oda kell figyelni. Komolytalanná válhat az a cég, amelyik heti több alkalommal bombázza a feliratkozó olvasókat különböző ajánlatokkal, pláne úgy, hogy a feliratkozók többségét elsősorban a hírlevélben küldött információk érdeklik. Az e-mail marketingben az a legbiztosabb pont, ami kifejezetten alkalmas új ügyfelek megszerzésére, vagy a megrendelések számának növelésére. Ha egy vállalkozás egy hatékony hírlevelet szeretne üzemeltetni, a következő dolgokra feltétlenül érdemes figyelni a gyakorlati alkalmazás során.
1. A hírlevél nem önreklám!
Ez talán a legnagyobb hiba, amit egy cég elkövethet és az ilyen hibák a leiratkozások számában meglátszanak. A felhasználók a piaccal kapcsolatos hírekre, problémáik megoldására, esetleg az őket érintő vállalati kérdésekre kíváncsiak, nem pedig arra, hogy milyen évet zárt az adott cég, vagy, hogy mekkorára nőtt a vásárlók száma 1 év alatt. Természetesen egy e-mail hírlevél is tartalmaz promóciót, tartalmazzon is, de ha egy vállalkozás hosszú távon gondolkozik ebben a kommunikációs csatornában és profitálni is szeretne belőle, akkor az ajánlatok aránya ne haladja meg a 30 százalékot.
2. A hírlevél, mint „mézesmadzag”:
Egy hírlevél elsődleges célja, hogy a benne szereplő információk segítségével elérje, hogy az olvasók a linkek segítségével átmenjenek az adott cég weboldalára (ezzel is növelve az oldal teljesítési adatait) és ott találja meg bővebben azokat a tartalmakat, amikre kíváncsi. Ennek feltétele, hogy a hírlevél minden témája keltse fel az érdeklődést, adjon információkat, ugyanakkor ne a hírlevél tartalmazza a téma kifejtését, ha valakit bővebben érdekel, akkor legyen lehetősége egy kattintással átmenni a webszájt megfelelő tartalmához.
3. Alapvető szabály az átláthatóság!
Mint minden webes felületen, az ergonómia itt is elengedhetetlen, az olvasók csak akkor fognak kitartani egy hírlevél mellett, ha az értékes tartalom mellett könnyű és egyértelmű a használata, a rovatok elkülönülnek egymástól és átlátható a tartalom.
4. Leiratkozás és adatvédelem
Kiemelten fontos, hogy egy hírlevél alján az olvasók megtalálják azokat a közérdekű információkat, amikre szükségük lehet. Ez része a hírlevélnek, minden levél esetében megtalálhatónak és változatlannak kell lennie az olvasók érdekében. Ez a „lábléc” minden esetben tartalmazza azt, hogy a felhasználó milyen e-mail címről iratkozott fel, a küldő cég adatait, valamint jól láthatóan azokat a linkeket, amelyek segítségével az olvasók módosíthatják a feliratkozási adataikat, vagy igény esetén leiratkozhatnak a hírlevélről. A felhasználói „biztonságérzet” megköveteli, hogy ezeken kívül erről a felületről is elérhető legyen a vállalkozás adatvédelmi nyilatkozata, ahol a felhasználók tájékozódhatnak a cég álláspontjáról az adatvédelemmel kapcsolatban.
5. Autoresponderek használata
Az autoresponderek azok az előre megírt, de a rendszer által automatikusan kiküldött „levelek” amelyek időzítését a hírlevél küldő fél állít be az ügyfélkapcsolat hatékonysága érdekében. Ezeket minden komolyabb hírlevélküldő rendszer tartalmazza, leggyakoribb esetben a feliratkozás utáni köszönőlevelekre használják, de hatékonyan alkalmazható akár online kérdőívek célba juttatására is. Ezzel kapcsolatban nincsenek előre megalkotott gyári típuslevelek, viszont szinte minden felmerülő igény kielégíthető az autoresponderek használatával, személyre szabhatóságuknak és az automatizálási lehetőségeknek köszönhetően minden cég számára fontos ügyfélkapcsolati eszközt jelenthenek.
6. Listaépítés
Felmerülhet a kérdés, hogy ha egy cég alkalmazni szeretné az e-mail marketinget a vásárlásösztönzésre vagy akár ügyfélszerzésre, hogyan tehet szert a feliratkozókra? Egy hírlevél lista építése nem egy gyors folyamat, de mindenképpen érdemes időt, pénzt és energiát fordítani rá. Alapvető fontosságú, hogy a cég webszájtján minden oldalról legyen megtalálható a feliratkozási felület, emellett PPC kampányokat is érdemes indítani a népszerűsítésére. További hatékony lehetőség, hogy egy-egy hírlevél erejéig listabrókerektől bérel hírlevelet a cég, ami legális listákra kerül kiküldésre, teljesen a hirdető cég arculatára van szabva, ráadásul a címzettek szűkíthetőek többek között érdeklődés szerint is. Itthon eredményesen alkalmazható ez a módszer többek között a Maxima Light szolgáltatás igénybevételével, ami kifejezetten kis és közepes vállalkozások igényit elégíti ki.
7. Hírlevél tesztelése
Egy hírlevél kiküldésénél nagyban javítható a hatékonyság, ha egy vállalkozás leteszteli a leveleket. Lehet tesztelni a tárgy mezőt, az ajánlatot, az ösztönzőt, gyakorlatilag bármit, amit a cég szeretne. Talán a legegyszerűbb tesztelés az A/B tesztek használata. Példának okáért, ha egy vállalkozás a tárgy menüt akarja letesztelni, akkor célszerű az olvasók közül kiválasztani kétszer 20-30 embert, egy-egy tesztcsoportba tenni őket, és amikor elkészült a hírlevél, az egyik tesztcsoportnak elküldeni a levelet „A” tárgy mezővel, a másik tesztcsoportnak pedig „B” tárgy mezővel. Amelyik csoportból többen kattintanak, az lesz a „nyertes” szöveg, és azt már ki lehet küldeni a teljes listára.
8. Hírlevél típusai, időzítése
Érdemes megkülönböztetni a HTML típusú hírleveleket a Text, azaz csak szöveges üzenetektől. Ha vállalata a B2B (vállalatok közötti) szektorban dolgozik, akkor célszerű csak szöveges leveleket küldeni, mivel a vállalti szféra több levelező rendszere nem engedi a HTML levelek megnyitását. Viszont ha cége a B2C (vállalat és fogyasztók közötti) szektort erősíti, akkor bátran alkalmazhatja a látványosabb technológiát képekkel, mivel az otthoni, illetve az ingyenes levelezők minden gond nélkül megnyitják azokat. Éppen a két szektor közötti különbségek miatt is érdemes odafigyelni a kiküldés idejére is, kimutatások igazolják, hogy a B2B szektor dolgozói a legnagyobb eséllyel a hét közepén, azon belül pedig a nap közepén olvasgatnak leginkább, míg a fogyasztói célcsoportot hétvégén is kényelmesen el lehet érni az információkkal.
9. Itthoni lehetőségek
Már itthon is sok lehetősége van annak a cégnek, aki hírlevelet szeretne indítani. Hasznos linkkatalógus a témában a www.email-marketing.lap.hu, ahol több hatékony rendszer is megnézhető, vagy ha egy cégnek nincs kapacitása arra, hogy hatékonyan foglalkozzon egy ilyen rendszerrel, számos tehetséges hazai tanácsadó foglalkozik üzemeltetéssel.