szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Domino's pizza hálózatot 1960-ban alapították az Egyesült Államokban, ma már piacvezetőnek számít hazájában a pizza házhoz szállítás területén. Jelenleg 8300 franchise és saját egységgel rendelkezik 55 országban. Magyarországon nincs ez a hálózat, noha az Entrepreneur magazin Pizza kategóriában a "best franchise opportunity” – legjobb franchise lehetőség címet ítélte oda a hálózatnak.

Termékei a magyar ízléssel összhangban: a pizzatészta méret, vastagság és feltét választék megfelelő. Házhoz szállításnál megőrzi a minőségét, illetve felmelegítését is javasolják, amennyiben nem kerül teljes mértékben elfogyasztásra. Feltéteket, illetve a választékot illetően elmarad egyik fő konkurensétől a Papa John’s pizzériáktól.

A pizzatészta gombócokat a franchise-partnerek készen kapják, rájuk marad a nyújtás, a feltételezés, valamint a sütés folyamata. A sajtot pontosan adagolják, hogy minden tésztára ugyanannyi kerüljön. Telefonos vagy on-line rendelés esetén a maximális kiszállítási idő 30 perc.  Néhány egységben az autóval érkezőket is ki tudják szolgálni. Az egységek kisméretűek, ahol a vendégtérben általában 3 széket, illetve üdítőital automatát helyeztek el.

A hálózat sikere a franchise-átvevő megfelelő kiválasztásában rejlik. Aki partnerré szeretne válni, komoly feltételeket kell teljesítenie, itt nemcsak a pénzügyi háttérre gondolunk. Kell, hogy legyen vezetési gyakorlata, valamint sikeresen el kell végeznie a Domino’s Pizza képzéseit. A hálózat költségvetése szerint egy egység kezdeti befeketése 120-460 ezer amerika dollár között van.

A hálózat kidolgozottsági szintje miatt sikerre biztosított a terjeszkedésben. Magyarországon is folyamatosan nő az otthon étkezni kívánók száma, egyre több étterem foglalkozik házhoz szállítással, és számottevő az ebből származó forgalom. A pizza pedig közkedvelt étel, leginkább a fiatal lakosság körében.
 
www.franchiseportal.hu
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Új terjeszkedési lehetőségek franchise-hálózatoknak

Az Egyesült Államokban lépten-nyomon franchise-hálózatokba botlunk. Kétségkívül a legtöbb helyen Subway szendvicsbárokkal találkozunk. Újdonság, hogy számos Subway egység BP benzinkút-hálózattal együtt nyílik meg, ami új tereket nyithat a terjeszkedésben. Magyarországi példa erre a MOL valamint a Marché együttműködése.

hvg.hu Vállalkozás

Mennyiért léphetünk be egy franchise hálózatba?

A franchise belépési díjának meghatározásakor több szempontot is figyelembe kell venni. Szigorú szabályok nincsenek, sőt, egyes hálózatok nem is kérnek belépési díjat átvevőiktől, mégsem mondhatjuk, hogy ingyenes lenne.

hvg.hu Vállalkozás

Franchise, ahogy a dánok csinálják

A franchise viszonylag új jelenség Dániában, nyolc éve nem is nagyon ismerték ezt a vállalkozási formát. Mára az országban működő hálózatok 80 százaléka dán eredetű.

Vállalkozás

Milyen külföldi franchise-hálózatok érkeznek Magyarországra?

Nem túlzás azt állítani, hogy hazánkat ostromolják a külföldi hálózatok, amelyek szeretnék koncepciójukat itthon is elterjeszteni. Szinte napról-napra érkeznek megkeresésék a hazai franchise-tanácsadó cégekhez magyar átvevőt kereső hálózatoktól. Íme a legújabba legújabb koncepciók!