szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A konszolidált, IFRS szerinti árbevétel 2007-ben 26,197 milliárd forint volt.

A konszolidált, IFRS szerinti árbevétel 2007-ben 26,197 milliárd forint volt. A spot-üzletágból származó bevétel átlag alatti mértékben, a szponzoráció viszont átlag feletti mértékben növekedett. A vezérigazgató kiemelte: a Megasztár 4. költségeinek kétharmadát nem hagyományos bevételekből fedezték.

A profitadatokról Várdy Zoltán – a tulajdonos ProSiebenSat.1 kommunikációs stratégiájának megfelelően – nem nyilatkozott, csupán annyit közölt: a TV2-t továbbra is a „magas szintű” nyereségesség jellemzi.

Az ambiciózus célkitűzésről – a magyarországi piacvezető pozíció visszaszerzéséről – szólva a vezérigazgató úgy vélekedett: mindegy, hogy 2010 decemberében vagy 2011 szeptemberében teljesül a cél, az a lényeg, hogy nem tévesszék szem elől. Hozzátette: a 18-49 éves nők körében – erre a csoportra a TV2 erősebben fókuszál – a piacvezető RTL Klub előnye már csak néhány százalék.

A sajtótájékoztatón jelen volt Patrick Tillieux, a ProSiebenSat.1 külföldi piacokért felelős operatív igazgatója is, aki elmondta: frusztrálja, hogy Magyarországon – az új médiatörvény egyre távolabbi jövőbe való eltűnése miatt – a csoport nem tudja a szinte minden piacán jellemző többcsatornás modellt működtetni. „Lobbizunk, sírunk, imádkozunk” – foglalta össze a lehetőségeket a szakember.

A televíziós hirdetési piacról elmondta: az idén visszaesés lesz, amelynek mértéke egyelőre megbecsülhetetlen. A bankok és az autógyártók a ProSiebenSat.1 tapasztalatai szerint csökkentették a marketingbüdzsét, az FMCG szektorban viszont ennek éppen az ellenkezője történik.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!