Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az internet Magyarország GDP-jének nettó 3,9 százalékához járult hozzá 2010-ben (5,1 milliárd dollárt, azaz 1058 milliárd forintot, ami – viszonyításképpen – kétszerese a magyar húsiparnak) – ez az arány hasonló, mint Németországban vagy az Egyesült Királyságban. Az internet azonban még bőven rejt kiaknázandó tartalékokat a kis- és közepes vállalkozói kör számára.
Bár Magyarországon az egyébként meghatározó kkv szektor már felfedezte az internet kínálta gazdasági lehetőségeket, a világháló kínálta előnyök nyújtott előnyök kiaknázásában még bőven van tartalék, ezért többet kellene invesztálniuk a webes technológiákba – derül ki a McKinsey & Co. 2012-es “Online and upcoming: The Internet's impact on aspiring countries” című tanulmányából. A Budapest Bank egy felmérése szerint a megkérdezett fogyasztók 90 százaléka vásárolt már online, ugyanakkor a kereskedőknek csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal.
Az e-kereskedelem fejlődésének egyik legfőbb gátja például az online fizetés lehetőségének hiánya, ezért a kkv-kat bátorítani kellene, hogy elkezdjenek aktívan jelen lenni a világhálón, illetve hogy elfogadják az online tranzakciókat. Azok a kkv-k, amelyek saját bevallásuk szerint összkiadásuk több mint 30 százalékát fordítják internettechnológiai eszközökre, 16,7 százalékkal növelték bevételüket. Összehasonlításképpen, amelyek 10 százaléknál kevesebbet fordítottak erre, mindössze 2,1 százalékos növekedést értek el.
A kkv-k internetre lépését az is alátámasztja, sőt sürgeti, hogy az internetezők 88 százaléka vásárlás előtt az interneten tájékozódik, eközben a kisvállalkozásoknak kevesebb, mint a fele rendelkezik honlappal, 47 százalékuk pedig egyáltalán nem költ online vagy offline hirdetésre. Ez a tendencia jelentősen csökkentheti eredményességüket.
Az interneten értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben megközelítette a 100 milliárd forintot, 2010-ben pedig a 133 milliárdot, amely a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát teszi ki. A webshoppal rendelkező kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma növekedett ennek az eszköznek a hatására, átlagosan 26 százalékkal. A cégek jelentős részének sikerült üzemeltetési költségeit is csökkenteni a webáruház révén, átlagosan 24 százalékkal.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.