szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az elmúlt időszakban elvégzett fejlesztés eredményeként jelentősen csökkentek az uniós támogatásra pályázók és a támogatási intézményrendszer adminisztrációs terhei, kevesebb a bekért dokumentum, gyorsabb szerződéskötés - jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) szerdán.

Az európai uniós pályáztatást támogató informatikai rendszer (EMIR) és az országos céginformációs adatbázis (OCCR) közötti kapcsolat kialakításával, a jövőben már nemcsak az állami vagy önkormányzati, hanem a cégbíróságon nyilvántartott gazdálkodó szervek által benyújtott adatok hitelesítése is elvégezhető házon belül.

A változások első kézzel fogható jele, hogy a pályázati kitöltő programokban már nagymértékben csökken a kitöltendő mezők száma a pályázati adatlapon. Ezentúl csupán két - az adószámra és a cégjegyzékszámra vonatkozó - adatot kell megadniuk a cégeknek a pályázat benyújtásakor, míg a többi cégnyilvántartásban szereplő információt a rendszer automatikusan tölti be.

A pályázati rendszer általánossá váló elektronizálása nyomán eljárásrendi szabállyá válik, hogy nem kérhető be a kedvezményezettől olyan adat, amely más közigazgatási adatbázisból - digitális adatkapcsolat útján - kérdezhető le.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!