Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Bár továbbra is a Louis Vuitton a legértékesebb luxusbrand, az igazi sikereket ezúttal a Prada és a Gucci mondhatja magáénak.
Idén a Prada hódította el a nagy úttörő címét, ráadásul nemcsak az ágazaton belül, hanem a 13 ágazatot felölelő összesített listán is: a 2012-ben a globális top 100-ból még kimaradó és a luxusszekcióban is újoncnak számító milánói divatcég egy év alatt 63 százalékkal, 9,45 milliárd dollárra tudta növelni értékét (ezzel az összesített lista 95. helyére lett jó, a luxusbrandek között viszont a negyedikre) – írja a Napi Gazdaság Online. Az értékesítését tavaly 33 százalékkal bővítő Prada egyre ismertebb Kínában, Oroszországban, Brazíliában és a Közel-Keleten, de a most nehezebb piacnak számító Nyugat-Európában is jó eredményeket tudott elérni, hála részben az új üzleteknek, részben az ázsiai turisták vásárlásainak − emelte ki a Millward Brown közleménye.
Nagyot erősödött a Gucci is: az LVMH legnagyobb konkurenséhez, az ugyancsak francia Kering-csoporthoz tartozó olasz brand értéke egy év alatt 48 százalékkal nőtt, nagyrészt erős észak-amerikai pozíciójának köszönhetően (Ázsiában valamelyest gyengébben alakult a forgalma, de az onnan érkező turisták vásárlásai segítettek Európában). Az online kereskedelemben is erős Gucci már mobilalkalmazás segítségével is elérhető. Ez az egyik legfontosabb stratégiai választás az ágazatban: szakértők szerint a Louis Vuittonnak péládul éppen az árthatott, hogy túlságosan is elérhetővé vált, noha vonzerejéhez az exkluzivitás is hozzátartozik.
Megőrizte ugyan vezető helyét a luxusbrandek sorában a Louis Vuitton, de ez a legtöbb, amivel az idén dicsekedhet az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA zászlóshajója. A több mint 22,7 milliárd dollárra értékelt francia brand a 29. helyre került az összesített listán, azaz nyolc helyet visszacsúszott tavalyhoz képest. Ugyanennyivel esett vissza, a 40. helyre a luxusipar ezüstérmese, a független Hermés is, miközben értéke lényegében nem változott − tavaly ez a brand tört előre a legjobban az ágazatban, akkor 61 százalékkal tudta növelni értékét.
További részleteket itt lehet olvasni.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.
Disznóságok lehetnek az uniós költségvetés tervezetében, ha egyszer az ukránok bent lesznek az EU-ban, nem lehet majd őket kitenni onnan – mondta Orbán Viktor a Kossuth rádiónak.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.
El lehet-e ítélni valakit egy fiatal lány haláláért, ha az illető a tett időpontjában egy másik kontinensen ült a számítógépe előtt?