szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokba kerülne a Budapest Airport megvásárlása, írta a hétfői Napi Gazdaság, miután egyre több vezető, kormánypárti politikus tesz utalást hasonló szándékra.

A hétfői Napi Gazdaság azt írja, hogy a Malév 2012. februári leállása után csak 4,5 százalékkal esett vissza a reptér forgalma, vagyis a 2011-es 8,9 millió utas után 2012-ben 8,5 millióan fordultak meg Ferihegyen. A 2011-es 179,8 millió euró után 2012-ben 176,7 millió euró volt a cég bevétele. A reptér csaknem egy év alatt behozta a kiesést, erre például a Swiss utódcégének négy évre volt szüksége – mondta Hardy Mihály, a BA kommunikációs vezetője.

Hardy szerint a BA eddigi fejlesztéseinek értéke jóval meghaladta a megállapodásban vállalt 261 millió eurót, csak százmilliót tett ki a SkyCourt megépítése, amelynek következtében a 2-es terminál évi 10,5 millió utas fogadására alkalmas. Az eddigi beruházások értéke több mint 300 millió eurót tesz ki. A cégbírósági adatok szerint a BA hosszú lejáratú kötelezettsége meghaladja az 1,6 milliárd eurót, a 2012-es mérleg szerinti vesztesége pedig a 36 milliót.

A lap megjegyzi, hogy az állam 2005-ben 464,5 milliárd forintért értékesítette a Budapest Airport 75 százalék mínusz egy szavazatnyi tulajdoni hányadát a brit BAA cégnek. A kormány ezek után 2007-ben értékesítette maradék, 25 százalék mínusz egy szavazatnyi részesedését (időközben a brit BAA kezéből a német Hochtief tulajdonába került a Budapest Airport, majd a Hochtief hat év után megvált minden repülőtér-üzemeltető cégétől, a vevő a kanadai PSP Investments nyugdíjalap volt).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!