Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Magyarországon 30-40 milliárd forintra becsülik a hagyományos játékok éves forgalmát, ennek alig harmada - szintén iparági becslések szerint 13 milliárd forint - a videojátékok piaca. A hagyományos játékok piacán azonban új trendek jelentek meg, melyek erősítik a szektorban elfoglalt pozícióját.
Nürnbergben, a legrangosabb európai játékkiállításon a piaci szakértők 2014-ben négy játékpiaci trendet prognosztizáltak. Ez alapján a játékpiaci erővonalakat ma úgy lehet felvázolni, hogy miközben a felnőttek munkáját utánzó szerepjátékok népszerűsége töretlen, és erős a retro-mánia, valamint az apró, gyűjthető játékok jelenléte, markáns trend lett az internettel kombinált vagy különböző kütyükön játszható, letölthető játékok részaránya is.
Az azonban még a szakemberek számára sem egyértelmű, hogy a digitális játékok kiszorítják-e majd a hagyományos játékokat vagy sem - az amerikai NPD Group piackutató cég mérései azt mutatják, hogy a gépek nem pótolják a társakkal és a családdal való közös játék örömét. Egy másik tanulmány viszont azt, hogy a legtöbbet érintőképernyős felületen és konzolos játékokkal játszanak már a 12 év alatti gyerekek is.
„A gyerekek egyre hamarabb nőnek fel, egyre fiatalabb korban kezdenek el különféle kütyükkel játszani, ezért a legnagyobb kihívás a hagyományos játékgyártók számára, hogy visszavezessék a gyerekeket a hagyományos, tényleges játszóértékkel bíró játékokhoz, ugyanakkor megadják a technológia által kínált élményeket is – mondta Borhi János, a Formatex Kft. ügyvezetője. A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető cég szakembere ugyanakkor azt tapasztalja, hogy miközben a világpiacon egyre inkább a klasszikus és a digitális területek közötti átjárhatóságra törekednek a gyártók, Magyarországon élesebb a két terület közti választóvonal.
Az amerikai piacon már-már hétköznapi jelenség, hogy a klasszikus, hagyományos játékbabák különböző digitális funkciókkal is rendelkeznek, hogy okostelefonnal vagy táblagéppel szinkronizálhatók, és így a játék „megérti”, a feltett kérdést, sőt, „választ” is keres rá az interneten, és „beszél” is a témáról, nálunk a digitális kütyük megjelenése csak sokkal később jelenik meg. Nálunk ez egy gyerekszobában még szinte elképzelhetetlen.
„A 10 év alatti magyar gyerekek játékai közt a legnépszerűbb típust az építőjátékok jelentik. Ezt a hagyományosan a logikát és a finommotoros mozgáskészséget is fejlesztő játékcsoportot a babás, állatos szerepjátékok követik, és a digitális eszközök, játékok térnyerése egyértelműen a kisiskolás kor utánra tehető csupán” – magyarázta Borhi János. A különbség az anyagi körülményeken túl az általános eszközpenetrációs különbségekben is kereshető. Az NRC piackutató cég magyarországi kütyükörképe szerint 2013 első negyedévére az okostelefont birtoklók aránya nálunk 45 százalék, a táblagép-tulajdonosok aránya pedig csak 9 százalék volt, ami jelentősen elmarad az amerikai adatoktól - már a felnőtt lakosság körében is.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.