szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az első három amerikai vállalat a teljes magyar költségvetés 225-szörösét költi reklámra.

Az USA-ban a vállalatok adatközlése alapján minden évben kiadják, hogy a 100 legnagyobb hirdető mennyit, milyen csatornákon, milyen eloszlásban költ reklámra. E szerint 2013-ban a legnagyobb három amerikai hirdető 11 milliárd dollárt, azaz 2484 milliárd forintot költött reklámra. Összehasonlításul: a magyar állam tervezett bevétele 2014-ben 16 ezer milliárd forint, kiadása 17 ezer milliárd forint körül alakul. A három amerikai multicég tehát 225-szor annyit költött tavaly reklámra, mint amennyi az idei teljes magyar költségvetés.

És ez csak az első három legnagyobb hirdető. Ha ehhez hozzávesszük az amerikai százas lista összes reklámköltését, még felfoghatatlanabb számot kapunk, amit már nem is írunk át forintra. E szerint tavaly a legnagyobb 100 amerikai hirdető rekordmennyiségű pénzt, 109 milliárd dollárt költött reklámra, hirdetésre. Utoljára a válság előtti évben 2007-ben volt ilyen magas a reklámköltés. Mindez azt jelzi, hogy az amerikai hirdetési piac tavaly kijutott a válságból.

Az első három hirdető az USA-ban:

1. Procter&Gamble (vegyipar) - 5 milliárd dollár (1129 milliárd forint)

Ez 3,3 százalékkal több költést jelent, mint 2012-ben.

Részletezve:

TV: 1,9 milliárd
Magazinok: 1,1 milliárd
Napilapok: 280 millió
Internet: 234 millió
Egyéb: 1,5 milliárd

2.  Comcast (kábeltévé, telefon és internet szolgáltató) - 3,08 milliárd dollár (696 milliárd forint)

Ez 3,1 százalékkal több költést jelent, mint 2012-ben.

TV: 901 millió
Magazinok: 97 millió
Napilapok: 84 millió
Internet: 311 millió
Egyéb: 1,4 milliárd

3. AT&T (távközlés) - 2,91 milliárd dollár (657 milliárd forint)

Mindez 12,3 százalékkal több költést jelent, mint 2012-ben.

TV: 1,4 milliárd
Magazinok: 90 millió
Napilapok: 142 millió
Internet: 245 millió
Egyéb: 1,4 milliárd

A legnagyobb növekedést a reklámköltésekben az Expedia (online szálláskereső) és a Microsoft mutatta fel. Előbbi költése 30 százalékkal, utóbbié 61 százalékkal növekedett 2012-hez képest.

Via 

Ha szeretne további érdekes híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!