szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A korszerűsített A330-asokat Rolls Royce Trent 7000-es hajtóművek hajtják majd. A gép kerozinköltsége egy ülésre vetítve 14 százalékkal csökken, hatótávolsága pedig 400 tengeri mérfölddel növekszik.

Megépíti az Airbus jelenleg legnépszerűbb szélestörzsű modelljének, az A330-asnak felújított változatát, az első példányok 2017-ben állhatnak szolgálatba - közölte a cég hétfőn.

A korszerűsített A330-asok 800-as és 900-as verzióban készülnek el új Rolls Royce Trent 7000-es hajtóművel, illetve az A350-es modelléhez hasonló szárnyvégekkel, megnövelt szárnyfesztávolsággal és új hajtómű pilonokkal. Ezeknek köszönhetően az Airbus szerint a gép kerozinköltsége egy ülésre vetítve 14 százalékkal csökken, hatótávolsága pedig 400 tengeri mérfölddel növekszik.

Az A330neo látványterve
Airbus

A tervek szerint az első A330neókat 2017 negyedik negyedévében szállítják le, az első darabok az Air Lease Corporation lízingcéghez kerülnek, ők 25 darabot rendeltek a típusból. A fejlesztési költségek a 2015-17-es időszakot terhelik, és mintegy 70 bázisponttal csökkentik a 2015-ös üzemi haszonkulcsot.

Az A330-as modernizálása régóta napirenden van Toulouse-ban, szakértők koárbban úgy foglaltak állást, hogy az Airbus piaci nyomásra foghat bele a felújításba, az Airbus ugyanakkor a legújabb, kompozit anyagokból készült típus, az A350-es kifejlesztésekor erről a tervről letett.    

Az 1994-ben bemutatott Airbus A330-as konfigurációtól és típusváltozattól függően 253-375 utas szállítására alkalmas, hatótávolsága 7400 és 13 400 kilométer között változik. Az elmúlt húsz évben 1100 darabot rendeltek az Airbustól és további 260-ra volt megrendelése május végéig.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!