szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csökkent a McDonald's árbevétele júliusban a kínai élelmiszerbiztonsági botrány után. A gyorsétteremlánc pénteken közölt adatai szerint világszerte 2,5 százalékkal esett az értékesítésből származó árbevétele júliusban az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb, 7,3 százalékos visszaesés az ázsiai, közel-keleti és afrikai piacon volt, míg az Egyesült Államokban 3,2 százalékkal csökkent a bevétel.

Egyedül Európában tudta növelni eladásait a McDonald’s, itt 0,5 százalékkal haladta meg az árbevétel az előző évit.

Júliusban a cég egyik kínai beszállítóját, a Shanghai Husi élelmiszeripari vállalatot azzal vádolták meg, hogy lejárt szavatosságú, esetenként hulladékból újra feldolgozott húst adott el több nagy nyugati és hazai étteremláncnak, köztük a McDonald's-nak. Az ügy miatt hosszabb ideig több kínai McDonald'sban nem volt marha- és csirkehús.

A visszaesés oka azonban nemcsak a kínai botrány, hanem az élesedő verseny a hazai piacon, vagyis az Egyesült Államokban, valamint a változó amerikai élelmiszerfogyasztási szokások, az egészségesebb összetevőket tartalmazó ételek előnyben részesítése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!