szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy szabadidő - és túraöltözéket gyártó cég arra biztatja leendő vevőit, hogy a fenntarthatóság szellemében csak akkor vásároljanak, ha igazán szükségük van rá. Elhíresült hirdetésükben arra buzdítanak, hogy ne vegyék meg termékeiket.

„Ne vedd meg ezt a kabátot!” – konkrétan ez a szövege az egyik hirdetésnek, amivel a Patagonia népszerűsíti termékeit, és a felhívás ellenére sikerrel növeli eladásait. Ennek oka, hogy a vásárlókör azonosulni tudott a brand filozófiájával, amely az úgynevezett „fast fashion” helyett, a minőségi és tartós termékek előállításában hisz, ezért kérik arra vevőiket, hogy tényleg csak a számukra szükséges és hasznos ruházatot vegyék meg – olvasható a Business Insideren.


A Patagonia termékei ugyan nem olcsóak, ellenben tartósak, amire a Wall Street Journal szerint egyre nagyobb igény nyílik, miután az egy szezonra, vagy egy alkalomra vásárolt olcsó, de rossz minőségű ruhák ideje egyre inkább a múlté; a „fast fashion” jelenség a lap szerint 2005-ben tetőzött. Egy új, kialakulóban lévő és egyre szélesebb, környezettudatos generáció a minőséget részesíti előnyben a mennyiséggel szemben. Ezt a trendet látszik igazolni a Patagonia sikere is, ami 2008 óta megtriplázta forgalmát, és a tavalyi évben 600 millió dolláros bevételt könyvelt el.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!