szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Idén is kiosztotta a Budapest Bank a legjobb üzleti honlapnak járó díjakat, ahol a HVG különdíjazottaktól megtudtuk, hogy ha a weblappal vevőket is be akarunk csábítani a boltba, akkor közel fél tucat szakemberre és legalább plusz egy állandó munkatársa lesz szükségünk.

A Budapest Bank 2012 óta minden évben meghirdeti „Üzleti siker honlappal”–díját, amelynek célja, hogy elismerje és példaként mutassa be a legjobb webes gyakorlatokat. A benevezett honlapokat a szakmai zsűri az esztétikum mellett a kezelhetőség, a tartalom, a közösségi oldalakon való aktivitás, és a technikai újítások alapján vizsgálta. A fődíj mellett a bizottság egy női különdíjat is odaítélt, egy további nyertes honlap sorsáról pedig – az előző évekhez hasonlóan – a közönség döntött.

A fődíjat a fordítási, lektorálási, tolmácsolási szolgáltatásokat nyújtó www.villamforditas.hu honlapnak ítélte oda a zsűri, a női különdíjat a babajelbeszédet népszerűsítő és oktató www.babakezek.hu nyerte el, a közönségszavazást pedig az energiatakarékos építési rendszerek gyártására szakosodott www.thermo-block.hu nyerte.

A három díj mellett a zsűrizésben is résztvevő Hvg.hu is felajánlott két különdíjat, amit a szálas teákat forgalmazó ukko.hu és a fuvarozók és gépkezelők számára tanfolyamokat szervező transzportstudium.hu nyert meg. Előbbi egy frissen alapított vállalkozás, amely eddigi bevételének másfélszeresét fordította a weblap fejlesztésére: „A honlap, amellyel a különdíjat kiérdemeltük már a harmadik verzió, amit a különböző felkért cégek leszállítottak, de már készül a negyedik” – mondta el a díjátadón Sipos Tibor, az egyik alapító, rámutatva, hogy ha valaki azt gondolja, hogy egy jó honlapot szakértelem nélkül pikk-pakk össze lehet dobni, téved.
Ezt Farkas Gábor, a Transzport Studium ügyvezetője is megerősítette, aki részben szintén külső segítséget vett igénybe a feladatra. „A fiam informatikus, így ő készítette el a honlapot, de neki is megvan a saját állása, ráadásul külföldön, így rajta kívül még foglalkoztattunk egy grafikust, egy SEO (search engine optimalization) szakembert és egy szövegíró céget is, akik a rendszeresen frissülő blogot látják el tartalommal, de mivel elég szakmai területről van szó, folyamatosan ellenőrizni kell a munkájukat.” – mondta az ügyvezető.

Az Ukko-nál is több szakember segítségére volt szükség, a honlap egyedi megjelenését adó rajzokat egy illusztrátor segítségével tervezték meg, majd egy grafikus is beszállt a munkába. ezen kívül ugyanúgy foglalkoztatnak szövegírót is. „Ezek a megbízások ugyan projektjellegűek voltak, de hiába készül el a honlap, utána is folyamatos fejlesztésre van szükség” – mondja Sipos-Kerese Éva, a másik alapító. Mindkét cégnek elég aktív a közösségi médiában való jelenléte, az Ukko a Facebook mellett Instagram oldallal is rendelkezik, de Pinterest és Google+ fiókja is van, a Transzport Studiumnak pedig az említetteken kívül – a Pinterestet leszámítva – még Twitter is aktív, de YouTube csatornája is van. Ilyen aktív közösségimédia-jelenléthez mindkét cégnek külön embert kell e célból foglalkoztatnia.

A két cég példáján jól látszik, hogy ugyan ma már elérhetőek programok, amelyekkel akár ingyenesen is létrehozhatja egy vállalkozás a honlapját, de ahhoz, hogy ez felhasználóbarát legyen, frissülő tartalmakkal és látogatottsága is legyen, arra áldozni kell. „A folyamatos munkának és az anyagi illetve időbeli ráfordításoknak köszönhetően a sofőroktatás témájában a google keresőjében a tizedik helyett – a fizetett hirdetések után - már elsőként jelenik meg a Transzport Studium, ugyanakkor a megtérülésről még nem tudunk ilyen magabiztosan nyilatkozni, az elmúlt fél év nem elég idő ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket vonjuk le, illetve sok más tényező is befolyásolja a tanfolyamokra jelentkezők számát.

Az Ukkonál más a helyzet, hiszen nemcsak egy új piaci szereplőről van szó, de egyben egy olyan termékről, amelynek eddig nem igazán volt piaca. „Leegyszerűsítve kétféle teát lehet kapni: az egyik, amit az íze miatt veszünk, a másik pedig a különféle gyógyteák, amelyeket a hatása miatt iszunk. Utóbbi elkészítésénél nem is foglalkoznak az ízzel, hiszen itt a hatóanyagon van a hangsúly. Mi arra vállalkozunk, hogy olyan mesterséges anyagoktól mentes gyógytea keveréket állítsunk elő, amelyet az íze miatt is szívesen fogyasztanak. Mivel ez Magyarországon még ismeretlen, egyelőre nekünk kell a keresletet megteremteni rá, egyelőre ott tartunk, hogy a weboldalnak havi átlagosan 700-1000 egyedi látogatója van, illetve az offline értékesítésben több delikáteszben megtalálható a termékünk.” – foglalja össze Sipos.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!