szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Idén is kiosztotta a Budapest Bank a legjobb üzleti honlapnak járó díjakat, ahol a HVG különdíjazottaktól megtudtuk, hogy ha a weblappal vevőket is be akarunk csábítani a boltba, akkor közel fél tucat szakemberre és legalább plusz egy állandó munkatársa lesz szükségünk.

A Budapest Bank 2012 óta minden évben meghirdeti „Üzleti siker honlappal”–díját, amelynek célja, hogy elismerje és példaként mutassa be a legjobb webes gyakorlatokat. A benevezett honlapokat a szakmai zsűri az esztétikum mellett a kezelhetőség, a tartalom, a közösségi oldalakon való aktivitás, és a technikai újítások alapján vizsgálta. A fődíj mellett a bizottság egy női különdíjat is odaítélt, egy további nyertes honlap sorsáról pedig – az előző évekhez hasonlóan – a közönség döntött.

A fődíjat a fordítási, lektorálási, tolmácsolási szolgáltatásokat nyújtó www.villamforditas.hu honlapnak ítélte oda a zsűri, a női különdíjat a babajelbeszédet népszerűsítő és oktató www.babakezek.hu nyerte el, a közönségszavazást pedig az energiatakarékos építési rendszerek gyártására szakosodott www.thermo-block.hu nyerte.

A különdíjasok
©
A három díj mellett a zsűrizésben is résztvevő Hvg.hu is felajánlott két különdíjat, amit a szálas teákat forgalmazó ukko.hu és a fuvarozók és gépkezelők számára tanfolyamokat szervező transzportstudium.hu nyert meg. Előbbi egy frissen alapított vállalkozás, amely eddigi bevételének másfélszeresét fordította a weblap fejlesztésére: „A honlap, amellyel a különdíjat kiérdemeltük már a harmadik verzió, amit a különböző felkért cégek leszállítottak, de már készül a negyedik” – mondta el a díjátadón Sipos Tibor, az egyik alapító, rámutatva, hogy ha valaki azt gondolja, hogy egy jó honlapot szakértelem nélkül pikk-pakk össze lehet dobni, téved.
Farkas Gáborné és Farkas Gábor, a Transzport Studium vezetői
©
Ezt Farkas Gábor, a Transzport Studium ügyvezetője is megerősítette, aki részben szintén külső segítséget vett igénybe a feladatra. „A fiam informatikus, így ő készítette el a honlapot, de neki is megvan a saját állása, ráadásul külföldön, így rajta kívül még foglalkoztattunk egy grafikust, egy SEO (search engine optimalization) szakembert és egy szövegíró céget is, akik a rendszeresen frissülő blogot látják el tartalommal, de mivel elég szakmai területről van szó, folyamatosan ellenőrizni kell a munkájukat.” – mondta az ügyvezető.

Az Ukko-nál is több szakember segítségére volt szükség, a honlap egyedi megjelenését adó rajzokat egy illusztrátor segítségével tervezték meg, majd egy grafikus is beszállt a munkába. ezen kívül ugyanúgy foglalkoztatnak szövegírót is. „Ezek a megbízások ugyan projektjellegűek voltak, de hiába készül el a honlap, utána is folyamatos fejlesztésre van szükség” – mondja Sipos-Kerese Éva, a másik alapító. Mindkét cégnek elég aktív a közösségi médiában való jelenléte, az Ukko a Facebook mellett Instagram oldallal is rendelkezik, de Pinterest és Google+ fiókja is van, a Transzport Studiumnak pedig az említetteken kívül – a Pinterestet leszámítva – még Twitter is aktív, de YouTube csatornája is van. Ilyen aktív közösségimédia-jelenléthez mindkét cégnek külön embert kell e célból foglalkoztatnia.

Sipos Tibor és Sipos-Kerese Éva
©
A két cég példáján jól látszik, hogy ugyan ma már elérhetőek programok, amelyekkel akár ingyenesen is létrehozhatja egy vállalkozás a honlapját, de ahhoz, hogy ez felhasználóbarát legyen, frissülő tartalmakkal és látogatottsága is legyen, arra áldozni kell. „A folyamatos munkának és az anyagi illetve időbeli ráfordításoknak köszönhetően a sofőroktatás témájában a google keresőjében a tizedik helyett – a fizetett hirdetések után - már elsőként jelenik meg a Transzport Studium, ugyanakkor a megtérülésről még nem tudunk ilyen magabiztosan nyilatkozni, az elmúlt fél év nem elég idő ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket vonjuk le, illetve sok más tényező is befolyásolja a tanfolyamokra jelentkezők számát.

Az Ukkonál más a helyzet, hiszen nemcsak egy új piaci szereplőről van szó, de egyben egy olyan termékről, amelynek eddig nem igazán volt piaca. „Leegyszerűsítve kétféle teát lehet kapni: az egyik, amit az íze miatt veszünk, a másik pedig a különféle gyógyteák, amelyeket a hatása miatt iszunk. Utóbbi elkészítésénél nem is foglalkoznak az ízzel, hiszen itt a hatóanyagon van a hangsúly. Mi arra vállalkozunk, hogy olyan mesterséges anyagoktól mentes gyógytea keveréket állítsunk elő, amelyet az íze miatt is szívesen fogyasztanak. Mivel ez Magyarországon még ismeretlen, egyelőre nekünk kell a keresletet megteremteni rá, egyelőre ott tartunk, hogy a weboldalnak havi átlagosan 700-1000 egyedi látogatója van, illetve az offline értékesítésben több delikáteszben megtalálható a termékünk.” – foglalja össze Sipos.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Egyáltalán nem kellene már földgázba fektetnie az Európai Uniónak

Egyáltalán nem kellene már földgázba fektetnie az Európai Uniónak

Vádat emeltek a csengeri örökösnő ellen

Vádat emeltek a csengeri örökösnő ellen

Félig leaszfaltoztak egy macskát Bács-Kiskun megyében

Félig leaszfaltoztak egy macskát Bács-Kiskun megyében