szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy vallásjogi döntésnek köszönhetően immár a muszlim emberek számára is engedélyezik a toalettpapír-használatát Törökországban. Ha a döntés láncreakciót indít el más ázsiai országokban is, hatalmas piac nyílik meg a higiéniai szerek gyártói előtt.

2015. április 15-én a Vallási Ügyek Török Igazgatósága új vallásjogi döntést hirdetett, amely immár a muszlim emberek számára is lehetővé teszi a toalettpapír használatát. Amennyiben a határozatot a többi muszlim országban is követendőnek találják, óriási piacok nyílhatnak meg a gyártók előtt – figyelt fel az Euromonitor elemzésére az Élelmiszer Online. Megkerestük az egyik legnagyobb hazai gyártót, a Vajda Papír Kft.-t, ahol egyelőre ugyan még nem számolnak hirtelen keresletnövekedéssel, de élénken figyelik a törökországi eseményeket. „Örülünk minden olyan külföldi és hazai hírnek, amely nyomán megnövekedhet a higiéniai papíráruk iránti igény, de a török döntés miatt egyelőre nem számolunk olyan keresletnövekedéssel, amely a Vajda-Papír számára reális expanziós lehetőséget kínálna” – mondta Poprády Péter, a cég kereskedelmi és marketingigazgatója

A Vajda-Papír a teljes magyar kivitel majdnem háromnegyedével jelenleg a higiéniai papíráruk legjelentősebb hazai exportőre termékeit több mint 24 külföldi piacon értékesíti. Legfontosabb exportpiacaik a közép-kelet-európai térség országai, illetve a skandináv államok, de az összes jelenlegi és potenciális célpiacunk, köztük Törökország fogyasztási trendjeit és piaci változásait is monitorozzák. „Látni fogjuk majd, ha a piac olyan mértékben változik, hogy arra nekünk is érdemes reagálnunk” – tette hozzá.

Az iszlám területeken, a mohamedán közösségekben a vizet a rituális megtisztulás eszközének is tekintik, így a WC-papír helyett jellemzően azt használják tisztálkodásra. Az ázsiai vásárlóerő kevésbé jelent majd akadályt, mint a tradíciók, hiszen számos területen jelentős a gazdasági fejlődés és az urbanizáció. A Vajda-Papír kis családi vállalkozásból vált a hazai higiéniaipapír-gyártás meghatározó szereplőjévé, illetve az országhatárokon túl is sikeres, régiós multinacionális vállalattá. A Vajda-Papír csoportszintű árbevétele 2014-ben meghaladta a 30 milliárd forintot. A cég fennállása óta mintegy 11 milliárd forintot fordított fejlesztésekre. A cégről készült portrénkat ide kattintva olvashatja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!