szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tömegek vándoroltak hétfőn reggel országszerte a Telenor ügyfélszolgálataira, hogy személyesen és hivatalosan jelezzék: nem akarnak többet fizetni a mobiltelefonálásért szerdától (július 1.) mint eddig. Még abszurdabbá azzal vált a kialakult helyzet, amikor az extra terheléstől több helyen is megszakadt az informatikai kapcsolat a központtal, és előkerült a toll és a papír.

Robi a hétvégén egy újságban olvasta, hogy a telenoros áremelés ellen úgy léphet fel, hogy személyesen elballag a mobilszolgáltató ügyfélszolgálati irodájába, és a szerződése bemutatásával egyetemben kijelenti, hogy ő ezt nem akarja. A médiahatóság, NMHH a múlt héten hozott arról döntést, hogy azok a Telenor- és Telekom-ügyfelek, akik nem fogadják el a díjak július 1-jével történő emelését, azoknak ezt jelezniük kell a telefontársaságok felé, ezesetben minden marad a régiben.

A férfit meghökkentette ugyan ez a megoldási lehetőség, de minthogy a családban minden mobiltelefon az ő nevén van, és így július 1-től akár 8-10 ezer forinttal is drágulhatna a havi mobiltelefon rezsijük, 10 óra körül elindult a lakóhelyéhez legközelebbi Telenor-ügyfélszolgálatra. Azok után persze, hogy hiába próbálta az ügyet telefonon és/vagy interneten keresztül intézni. Mivel azt komolyan vette, hogy a "most vagy soha" holnap estig érvényes, és ha keddig nem jelzi, hogy nem akar áremelést, akkor megkapja a magasabb díjakat, ezért aztán a KÖKI modern, új Telenor-üzletéhez ment. Így utólag biztos benne, hogy korábban kellett volna érkeznie, mivel láthatóan nem csak ő gondolta úgy, hogy ennyit megér egy kis sorbanállás.

A Bécsi úti Eurocenterben is nagy a tömeg...
Fazekas István

A sor azonban meglehetősen nagy volt, Robi elmondása szerint ennyi embert még életében nem látott ilyen kis helyre összezsúfolódva. Bár sorszámot is kapott "az ügyfélszolgálati munka optimálisabb kihasználása érdekében", az övé már csak a 917-es lett. A helyiségben várakozók feszültségi foka akkor lépett a még tűrhetőnél feljebb, amikor az üzletben a Telenor informatikai rendszere megállt.

"Most ott tartunk, hogy a dresszkódos ügyintézők papírra írják fel, hogy kit milyen számon fognak visszahívni" – mondta Robi.

A hétfőn délelőtt kialakult helyzettel kapcsolatban megkerestük a Telenort. A cég ezt a közleményt adta ki:

"A Telenor június 24-25-én SMS-ben, személyre szabott módon tájékoztatta érintett ügyfeleit díjszabásuk várható módosításáról. Az előfizetők a módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra. Emiatt a telefonos ügyfélszolgálaton és az üzletekben átmenetileg megnövekedett a várakozási idő, ezért érdemes a 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton a 6-os menüpontban a 2-es gombbal visszahívást kérni. A Telenor ügyintézői júliusban mindenkit felhívnak, aki visszahívást kér bármilyen csatornán és mindenkivel személyesen egyeztetnek, így a visszahívást kérő ügyfeleknek a visszahívásig nem kell aggódniuk a július elsejei tarifaváltozás miatt. A Telenor ügyfélszolgálata nagy erőkkel dolgozik az ügyfelek kérdéseinek megválaszolásán és a társaság déltől az üzletekben is gyorsított ügyintézési eljárást vezetett be az áremeléssel kapcsolatos kérdések kezelésére.

A hosszabb várakozási időért a Telenor ezúton is elnézést kér az érintett ügyfelektől."

Abszurd dráma

A Telekom a Telenor egymástól függetlenül, de gyakorlatilag egyidőben döntött úgy, hogy július 1-jétől drasztikusan megemeli a legtöbb ügyfele mobiltelefonálási díját. Erről a cégek – állításuk szerint megfelelő módon és időben – értesítették az ügyfeleket. A panaszok azonban így is özönleni kezdtek a hírközlési hatósághoz, az NMHH hivatalból általános hatósági felügyeleti eljárást indított a két cég ellen. Mivel úgy találták, hogy a szolgáltatók több ponton is megsérthették a július 1-jétől tervezett, számos díjemelést tartalmazó módosításról szóló kötelező tájékoztatás előírásait, először megtiltották az áremelések végrehajtását. Ezt követően azonban szokatlan döntést hoztak az ügyben: azok az ügyfelek, akik június 30-ig hivatalosan jelzik a szolgálatójuknál, hogy az áremelést – mint kétoldalú szerződésmódosítást – nem fogadják el, azok számára a régi szerződési feltételek maradnak érvényben. Ahogy arról a telkó piaci ügyekben jártas HWSW a döntést követően megírta: "abszurd komédiához kezd hasonlítani a magyarországi mobilpiac két szereplője által idén nyáron tervezett szolgáltatásidíj-emelések ügye".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!