Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3f47f85e-f6a0-4a46-a317-1b7bfa2efe21","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Megőrizte a meccs elején megszerzett előnyét a címvédő.","shortLead":"Megőrizte a meccs elején megszerzett előnyét a címvédő.","id":"20250601_noi-kezilabda-bajnokok-ligaja-negyes-donto-gyor-odense","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f47f85e-f6a0-4a46-a317-1b7bfa2efe21.jpg","index":0,"item":"e9a82f6a-ccc2-4f7c-8f66-960434f85247","keywords":null,"link":"/sport/20250601_noi-kezilabda-bajnokok-ligaja-negyes-donto-gyor-odense","timestamp":"2025. június. 01. 19:44","title":"Végig vezetve nyerte meg hetedszer is a Győr a Bajnokok Ligáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7d264d3-80b2-486f-a7c1-f901d3274933","c_author":"Argyelán József Bankmonitor","category":"gazdasag","description":"Mintegy 286 ezer szerződést, összesen 1200 milliárd forint összegben véd a kamatstop jelenleg attól, hogy a törlesztőrészlet megemelkedjen. De mennyivel nőnének valójában a hitelkamatok, ha a kormány elengedné a 2022 óta meglévő intézkedést? Mennyire tekinthető korrektnek ez az intézkedés?","shortLead":"Mintegy 286 ezer szerződést, összesen 1200 milliárd forint összegben véd a kamatstop jelenleg attól...","id":"20250602_kamatstop-alkotmanybirosag-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7d264d3-80b2-486f-a7c1-f901d3274933.jpg","index":0,"item":"521a7542-6bff-4bc4-8822-8711c0e78234","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250602_kamatstop-alkotmanybirosag-bankmonitor","timestamp":"2025. június. 02. 06:10","title":"Valójában mekkora segítség ez az adósoknak a kamatstop, ami miatt Alkotmánybírósághoz fordultak bankok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Több helyen is kráterek keletkeztek a sóbánya tetején.","shortLead":"Több helyen is kráterek keletkeztek a sóbánya tetején.","id":"20250602_Tovabbi-hazak-kiuriteset-rendeltek-el-a-hatosagok-Parajdon-ideiglenes-gatat-is-epitenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a.jpg","index":0,"item":"ac400fcf-f89c-40dc-aaef-5ad113480da6","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_Tovabbi-hazak-kiuriteset-rendeltek-el-a-hatosagok-Parajdon-ideiglenes-gatat-is-epitenek","timestamp":"2025. június. 02. 05:28","title":"További házak kiürítését rendelték el a hatóságok Parajdon, ideiglenes gátat is építenek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. június. 01. 15:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"Jelenleg gyakorlatilag döntetlenre áll a versengés.","shortLead":"Jelenleg gyakorlatilag döntetlenre áll a versengés.","id":"20250601_Lengyel-elnokvalasztas-trzaskowski-nawrocki-allas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f.jpg","index":0,"item":"bdfdd9ca-9c79-4362-bcaa-88ad5fb2dcee","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Lengyel-elnokvalasztas-trzaskowski-nawrocki-allas","timestamp":"2025. június. 01. 22:32","title":"Lengyel elnökválasztás: mindkét jelölt győztesnek hirdette magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"670eb4b5-5ae5-47e7-9a80-c67e178142b1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Vaszily Miklóst arról is kérdezték, hogy lesz-e saját műsora Szoboszlai Dominiknak.","shortLead":"Vaszily Miklóst arról is kérdezték, hogy lesz-e saját műsora Szoboszlai Dominiknak.","id":"20250602_vaszily-miklos-tv2-vezerigazgato-hunyadi-szoboszlai-dominik-liverpool-penzugyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/670eb4b5-5ae5-47e7-9a80-c67e178142b1.jpg","index":0,"item":"599e1d14-6e25-4ac0-9cdc-c03f72a2e5a1","keywords":null,"link":"/elet/20250602_vaszily-miklos-tv2-vezerigazgato-hunyadi-szoboszlai-dominik-liverpool-penzugyek","timestamp":"2025. június. 02. 11:29","title":"TV2-vezér: Nem lesznek fizetősek a Liverpool meccsei, lehet második évada a Hunyadinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37","c_author":"Kovács Bálint","category":"elet","description":"A Katona József Színház új bemutatója végre azt adja, ami egy autokrácia felé menetelő országban elvárható a színházaktól: mindenféle shakespeare-i metafora nélkül arról szól, milyen lesz az ország hat év múlva, ha akkor még mindig Orbán Viktor és a Fidesz lesz hatalmon.","shortLead":"A Katona József Színház új bemutatója végre azt adja, ami egy autokrácia felé menetelő országban elvárható...","id":"20250601_katona-jozsef-szinhaz-2031-kritika-biro-zsombor-aurel-dohy-balazs-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37.jpg","index":0,"item":"012d8060-c575-4be4-903a-c5a18a9cc6a5","keywords":null,"link":"/elet/20250601_katona-jozsef-szinhaz-2031-kritika-biro-zsombor-aurel-dohy-balazs-orban-viktor","timestamp":"2025. június. 01. 20:00","title":"„Nem kellett volna annyi színdarabot csinálni a Viktorról!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eca58ab5-fbf5-425f-8ab0-4e33e80caf4d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vizsgálatnak vetettek alá 30 házi macskát, hogy kiderüljön: valóban meg tudják-e különböztetni az emberi szagokat egymástól. Az eredmények alapján igen, de azért van egy nagy „de” a dologban.","shortLead":"Vizsgálatnak vetettek alá 30 házi macskát, hogy kiderüljön: valóban meg tudják-e különböztetni az emberi szagokat...","id":"20250602_macskak-szaglasa-kulonbozo-szemelyek-megkulonboztetese-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eca58ab5-fbf5-425f-8ab0-4e33e80caf4d.jpg","index":0,"item":"fbaee1c1-b75f-4b32-a4b3-5151aa6df284","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_macskak-szaglasa-kulonbozo-szemelyek-megkulonboztetese-kutatas","timestamp":"2025. június. 02. 20:03","title":"Meglepő dolog derült ki a macskák szaglásáról – lehet, hogy nem csak a kutyák ismerik fel így a gazdájukat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Évekkel ezelőtt a Facebookot csak néhány innovatív vállalat használta reklámozási célokra, ma már a legtöbb cég jelen van rajta, azonban a fiatalok egyre inkább egy másik közösségi média oldalt nyitnak meg, amikor kezükbe kerül okostelefonjuk.
A Snapchat mobil eszközre letölthető kép - és videóküldő alkalmazás, amely tökéletes felület nem csak a fiatal korosztály szórakoztatására, hanem cége üzleti céljainak elérésére, marketing stratégiájának támogatására. Az új közösségi platform, mely nem csak felhasználók tömegét vonja el a régi közösségi média óriásoktól, hanem lassan az ébredező marketingeseket is.
Ami jó hír az ön számára, hogy itthon sokan még nem is hallottak a Snapchatről, így kora belépőként versenytársai előtt felismerheti az alkalmazás üzletet támogató hatását, és számottevő piaci előnyre tehet szert.
A tengerentúlon azonban más a helyzet. Amerikában már nem csak a nagy, multinacionális vállalatok, mint a McDonald’s vagy a General Electric folytatott kampányt a felületen, hanem a legkisebb cégek eszköztárában is szerepel a Snapchat-marketing. A legtöbben felismerték, hogy az applikáció maximálisan támogatja üzleti céljaik elérését, ha élnek a felület adta kreatív eszközökkel. Például az amerikai sci-fi filmtrilógia, Az útvesztő a 12 órás – egy éjszakán át tartó – Snapchat-akciót indított. A kampány során a nézők két közösségi média sztárral léptek kapcsolatba, akik segítségével a hajnalig tartó virrasztás során különböző kreatív feladatokat kellett teljesíteniük. Az eredmények magukért beszélnek: a filmsorozat első részére tervezett 33 ezer célcsoportbeli elkötelezett követő nézte meg a film készítésével kapcsolatos kulisszainfókat és 41 ezer fővel nőtt a produkció követőtábora.
Ráadásul a platformon a többi népszerű alkalmazással ellentétben, rendkívül alacsony még a reklámzaj, vagyis a felhasználók kevés reklámmal találkoznak és nem feltétlen vannak tudatában annak a kevésnek sem. A marketingcélt szolgáló videók a felhasználói élményt növelve teljes képernyőn nézhetők – inkább szórakoztató, mint zavaró jellegűek. És a legjobbat még nem is említettük: mivel cégét egyszerű felhasználóként regisztrálhatja a felületre, a reklámra szánt pénz a zsebében marad.
Snapchat történelem
2011-ben, amikor az applikáció elstartolt az alkalmazások piacán kevesen gondolták volna, hogy az 2015-re havi 100 millió aktív felhasználóval fog büszkélkedni. Napi 400 millió “snap” (kép - vagy videótartalom) kerül kiküldésre a leginkább (71 százalékbanban) 25 éven aluli tagoktól. A Snapchat elsősorban a tinédzsereket, fiatalokat szólítja meg, az alkalmazást használók életkora többnyire 19-29 közé esik, de sokan már 13 évesen snapchatelnek. Ami pedig a legvonzóbb a marketingben gondolkodók számára, hogy a Snapchat a leggyorsabban növekvő közösségi médiafelület 2014-ben: felhasználóinak száma több mint kétszeresére nőtt a múlt év folyamán és töretlenül gyarapszik.
A következőkben felsoroljuk a 6 legjobb technikát, amelyek segítségével elkötelezheti Snapchat követőit reklámköltségek nélkül.
#1: Adjon hozzáférést élő eseményekhez
A Snapchat a tökéletes közösségi média felületet események azonnali bemutatására, mivel az alkalmazás hozzáférést ad felhasználóinak az éppen zajló események megtekintésére mind videó, mind egyszerű kép formájában. Legyen szó termékbemutatóról, vevőtalálkozóról vagy éppen a félévi céges buliról, a Snapchat különleges és exkluzív élményt nyújt a közönségnek, mivel egyéni nézőpontból rögzíti az eseményeket és a tartalom csak egy szűkebb réteg számára lesz elérhető.
#2 Csepegtessen információt új termékéről
Az alkalmazás 10 másodperces maximumot szab a képek megtekintésének, ami jó lehetőséget kínál a nemrégiben piacra dobott terméke vagy szolgáltatása egy-egy kisebb részletének bemutatására. A fokozatosan csepegtetett, sejtelmes tartalom a cége iránt érdeklődő követőkben növeli a kíváncsiságérzetet, valamint vágyat ébreszt az új termékével kapcsolatban.
#3 Jutalmazza meg a követőket kuponnal, különleges ajánlatokkal
A közösségi médián futtatott nyereményjátékok a közönség soraiban egyébként is nagy népszerűségnek örvendenek, nem beszélve a Snapchat fiatalabb, leginkább női felhasználói köréről. Használja ki a lehetőséget és küldjön kuponokat vagy promóciós kódokat azok számára, akik végignézik Snapchat Story-ját vagy snapet küldenek barátaiknak arról, amint a termékét fogyasztják.
Az elsők között használta kiválóan a New York-i étteremlánc, a 16 Handles az applikációt promóciós célra. A vásárlóknak a termékkel kellett fotózkodniuk, majd az elkészített képet a 16 Handles számára továbbítani Snapchaten. A küldött képért cserébe a vásárlók elnyerték az akcióra feljogosító kupont.
Egy másik leleményes példa a Snapchat felhasználására, a GrubHub amerikai online étterem 5 napig tartó játéka. A portál minden nap különböző feladatot írt ki Snapchat követőinek beváltható nyereményekért.
#4 Keressen munkaerőt
Ha a digitális technológiával lépést tartó, közösségi hálózatokban jártas, fiatal, cége iránt elkötelezett munkaerőt keres, a Snapchat itt is jól jöhet. A korábban már említett GrubHub a felületen keresztül “Snapchat-tudással” felvértezett gyakornokot keresett. A jelölteknek a jelentkezéshez nem kellett mást tenniük, mint snapet küldeni néhány Snapchat rajzzal kiegészítve.
#5 Szövetkezzen véleményvezérekkel
Az online sztárok jelenléte – mint más közösségi platformon –, a márkára terelik a figyelmet miközben jelentősen növelik az elérést. Ha a célcsoport által kedvelt személyekkel kollaborál, azzal olyan egyéneket is meg tud célozni, akikkel más felületen amúgy esélytelen lenne kapcsolatba lépnie.
#6 Kösse össze más közösségi felülettel
Kösse össze közösségi média felületeit! Ossza meg Snapchat fotóit Facebookon, vagy kérje követőit, hogy Snapchat képeiket tegyék ki Instagramra a kampány #hashtagjével ellátva. Ezáltal a különböző platformok marketing hatása felerősödik, így juttatva el a márkája nevét több és több fogyasztóhoz.
A Sephora kozmetikumokkal foglalkozó vállalat okosan kötötte össze online felületeit, és használta azokat promóciós célra. Az insight – mely az akció alapjául szolgált – talált, hiszen melyik tinédzser lány ne szeretne selfie-t készíteni, majd kidíszíteni? A kampány első felében a Snapchat követők számára játékot hirdettek, melyben 500$ értékű nyereménykártya kisorsolására tettek ígéretet. Az kampányban résztvevők feladata egy kép készítése és visszaküldése volt, melyben magukat kellett Snapchaten lefotózni, majd az alkalmazásban található kreatív eszközökkel a szemöldöküket kidekorálni. A nyereményért a képeket Instagramra is fel kellett tölteniük.
Ha márkájának célcsoportja tinédzserek vagy fiatal felnőttek feltétlenül regisztrálojon, mivel ezek a rétegek a legaktívabb használói az új felületnek. Persze jó, ha ha elég innovatív és képes rendszeresen friss és a közönség számára érdekes tartalmat közzétenni.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.