szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Orbitális büntetések jöhetnek a reklámadóban, a tervezett idei változtatások a törvény korábbi módosításainak kikényszeríthetőségét segíti elő. Már az eredeti reklámadó törvény is a NAV-hoz be nem jelentkezett internetes reklámközvetítők adóztatására hajtott, most úgy fest, megunták a tili-tolit és brutális büntetésekkel zúznák le, aki nem fizet. A halmozódó tételek fél év múltán milliárdos összeget is elérhetnek.

A parlament elé terjesztett törvényjavaslat szerint amennyiben a reklámadó alanya, akit egyébként adózóként nem vettek Magyarországon nyilvántartásba (például Google és hasonlók) nem jelentkezik be az első reklámközzétételt követő 15. napon, úgy 500 ezer forint mulasztási bírsággal sújtható – írja az Adózóna. Amennyiben később sem teszi meg, akkor az adóhatóság legközelebb 10 millió forintot, majd minden egyes újabb bejelentkezésre történő felhívással egyidejűleg az előző bírságösszeg háromszorosát veti ki a vétkesre.

Nem kell sokat számolni ahhoz, hogy kijöjjön, az összesen kivetett bírság már fél év után eléri a törvénytervezet által javasolt 1 milliárd forintos plafont.

Hasonlóan drága lesz az, ha a reklám közzétevője a megrendelő számára a nyilatkozattételi kötelezettségét nem teljesíti. Ebben az esetben a megrendelő őt az adóhatóságnál bejelenti, az adóhatóság pedig felhívja a nyilatkozattételre. Ha ezt nyolc napon belül nem teszi meg, jön az 500 ezer forintos mulasztási bírság. Ha a nyilatkozatot ugyanazon megrendelő felé ismét elmulasztja, akkor a bírság összege 10 millió forint, majd minden ismételt mulasztásnál az előző összeg háromszorosa szabható ki. Ez a bírság már nemcsak a külföldieket érinti, hanem a bejelentkezett reklámközzétevőket is, ha nem adnak nyilatkozatot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!