szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

„Igenis, a ruha teszi az embert” – állítja a régi közmondás ellenkezőjét az egyik legismertebb francia áruházlánc, a Les Galeries Lafayette vezérkara.

 A Lafayette név már luxust sugall, tehát nem hétköznapi láncról van szó, ezekben az áruházakban csak a nagyon jól szituált franciák vásárolnak, leszámítva a leárazási időszakot. Most viszont a Lafayette a szerényebb jövedelműeknek is csábító üzletet kínál. Ha valaki fizet havonta 149 euró bérleti díjat, azaz évente kevesebbet, mint 1800 eurót, 20 világhírű divat cég, 1500 ruhadarabjából válogathat. 

Tehát, mondjuk a strasbourgi „bérletes”, egy közepes cégnél titkárnőként dolgozó hölgy, bemegy az ottani Lafayette áruházba, felpróbál néhány Kenzo, Carven, Manoush vagy Tara Jarmon márkájú cuccot. Aztán eldönti, melyik lesz a legdögösebb kiskosztüm a hétvégi bulira. Másnap futár szállítja házhoz a kiválasztott ruhadarabot. A buli után akár vissza is küldheti, és máris mehet egy új cuccot kinézni. Szóval évi kevesebb, mint 1800 euróból valaki rettentően divatos és elegáns lehet minden alkalomra. Vagyis sokkal gazdagabbnak, jobb módúnak tüntetheti fel magát, mint amilyen valójában – írja a Le Figaro. 

 Ezt a ruhabérlési szisztémát egy francia start-up találta ki és alkalmazta is, de nem márkás termékekre. A Lafayette továbbfejlesztette az ötletet és jelenleg öt francia nagyvárosban - Strasbourg, Nizza, Marseille, Nantes, Toulouse - működik a szisztéma. Ha beválik, a leghíresebb és legnagyobb Lafayette áruházba, a párizsiba is lehet majd bérletet váltani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!