szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokan azért nem mernek az interneten ruhaneműt vagy cipőt rendelni, mert attól tartanak, hogy a kiszállított termék a megfelelő méret ellenére sem kényelmes, vagy nem áll jól. Vagyis a próba továbbra is fontos a vásárlásakor.

A Zalando német cég, amely divatcikkek és lábbelik netes eladására specializálódott, azt a módszert alkalmazza, hogy az ügyfél megadja bankkártyája adatait a cikk rendelésekor, de akkor még nem fizet. A Zalando kiszállítja a ruhaneműt vagy a cipőt, a kliens pedig szép komótosan felpróbálja. Ha úgy dönt, hogy megfelelő, kiegyenlíti az áruval együtt kiküldött számlát, természetesen elektronikus úton. Ha elégedetlen, a Zalando visszajön és elviszi a csomagot, a megrendelőnek mindez egy centjébe sem került.

Persze a cég biztonságban van, mert ha a kliens netán megtartja a megrendelt áru, de nem fizet, a bankkártya adatai alapján leveszik a számlájáról az árat. Tehát trükközni nem lehet. A Zalando Németországban, Svájcban és Ausztriában alkalmazza ezt a módszert, amely egyre népszerűbb és egyre kifizetődőbb. Sokszor nem jó a kiválasztott termék, de a próba lehetősége miatt sokkal több megrendelést is kapnak, tehát összességében nő a forgalom. Olyannyira, hogy most Franciaországban is bevezetik a felpróbálással egybekötött netes vásárlást. Ez alkalomból nyilatkozott a Le Figarónak Delphine Mousseau, a cég francia részlegének vezetője.

Franciaországban az eladott ruhaneműk 16 százaléka már a neten kel el. Igaz, a hagyományos vásárlás sem hanyatlik, sőt az is felszálló ágban van, mert most kezd el terjedni a vasárnapi nyitvatartás. Delphine Mousseau azonban optimista és biztosra veszi, hogy a felpróbálással egybekötött otthoni rendelés ugyanúgy bevett szokásává válik itt is, mint Németországban, Svájcban és Ausztriában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Torontáli Zoltán Gazdaság

Jön Magyarországra a ruhabolt, amely van is, meg nincs is

Egy cseh vállalat feltalálta az internetes és a hagyományos divatáru-kereskedelem hibridjét: van is fizikai boltja, meg nincs is. Eddig bejött a modell, a bolt beindult Szlovákiában és Romániában is, a cég árbevétele három év alatt 720 százalékkal nőtt, és mivel van pénz a terjeszkedésre, hamarosan nálunk is megjelenhet.