szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Átverték az ügyfeleket, lecsapott rájuk a Gazdasági Versenyhivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Dinasztia Wellness Kft. megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogok eladásáról szóló ajánlatával, ezért mintegy 22,5 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

A versenyhivatal közleménye szerint a jelenleg felszámolás alatt álló cég ajánlataiban valótlan állításokat tett, azt üzente az üdülési joggal már rendelkező fogyasztóknak 2012 novembertől telefonon és személyesen, hogy meglévő üdülési jogaikat eladja. Ennek feltétele egy új üdülési jog megvásárlása, és az újonnan megvásárolt üdülési jogot belátható időn belül képes értékesíteni. Ezzel a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

A cég azt a valótlan benyomást keltette a fogyasztókban teljes kereskedelmi gyakorlata idején, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, a továbbértékesítési szolgáltatásnak, illetve a másodlagos értékesítés eredményességének pedig az a feltétele, hogy a fogyasztó újabb üdülési jogot vásároljon. A cég valótlan állításokat tett a szóbeli megbeszélések alkalmával az értékesítés eredményességére, az üdülési jogok eladhatóságára.

A vállalkozás egyúttal hitelszerződéseket is közvetített a fogyasztóknak ügynökként eljárva az új üdülési jog megvásárlásához szükséges vételár finanszírozásához – közölte a GVH.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!