Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Visszakerült Niki Laudához az általa alapított légitársaság, amelyet korábban az AirBerlin vett meg tőle. Az viszont tavaly csődbe ment.
A flyNikit – hivatalos nevén a Niki Luftfahrt GmbH-t – 2003-ban hozta létre az egykori Formula–1-es világbajnok, az Air Berlin pedig egy évvel később csatlakozott be társtulajdonosként. Lauda végül 2012-ben vált meg teljesen a légitársaságtól.
Az Air Berlin azonban tavaly csődbe ment – az utolsó járata tavaly október 27-én indult útnak –, és több nagy név jelentkezett a flyNiki átvételére. Köztük a Lufthansa-csoport, az Európai Bizottság versenyjogi fenntartások miatt nem járult hozzá a tranzakcióhoz. Úgy tűnt, Lauda egykori cége ezzel meg is szűnik: december közepén beszüntette a tevékenységét, és fizetésképtelenségi eljárás megindítását kezdeményezte.
Ezt követően bejelentkezett érte az IAG – amely egyebek mellett a British Airwayst és az Aer Lingust fogja össze –, majd a Ryanair is. A pályázatokat január 19-ig kellett leadni, a legjobb ajánlatot a végeredmény szerint Lauda tette.
Az iho.hu szerint a versenyfutás igazi tétje feltehetően nem is az volt, hogy kié lesz a társaság gépparkja, hanem hogy melyik cég vagy cégcsoport használhatja majd bázisként a flyNiki utódjaként a bécsi repülőteret, kiegészítve az ugyancsak értékes düsseldorfi, müncheni és zürichi központú vonalakkal.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.