szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A néhány évtizeddel ezelőtti vásárlási mintáknak nyoma sincs, és még csak most jön a változás java – állítja Müller Zsolt, a KPMG igazgatója.

„Talán elcsépelt mondat, hogy a jövő már itt van, csak nem egyenletesen oszlik el, de valóban ez a helyzet” – írja Müller a Portfolión megjelent cikkében. 2025-re az Y és Z generáció lesz a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező réteg, addigra az ő igényeiket kell tudni kielégíteni – ami elsősorban az online vásárlásban koncentrálódik.

A szerző azt ajánlja, figyeljük meg, mi zajlik Kínában. Az ottani bankrendszer gyenge lábakon állt, ezért az online kereskedelem terjedésével a fizetési rendszerek is online alapokra helyeződtek. A kínaiak 71 százaléka ezért kisebb veszteségnek érezné, ha a pénztárcáját hagyná el, mintha a mobilját. a WeChat csevegőprogramot egymilliárd kínai használja online rendelésre, ahol a Ferrari vásárlásától kezdve az orvosnál való időpontfoglalásig bármit el lehet intézni.

Müller szerint az európai piac alakulása kapcsán a kérdés az, megbízhatóbbnak tűnik-e a fiatalok szemében a Google vagy az Amazon, mint a bankok. A hazai kiskereskedelmnek pedig azt kellene megértenie, hogy nem működik már a push-modell, azaz amikor szegmenseket kreálva igényt kelt a kereskedelem, hanem a pull-é a jövő. Itt információkat kell szerezni a potenciális vásárlókról, és megérteni, hogy mit akarnak.

A kiskereskedelmet elérő változás súlyát jól példázza, hogy az Egyesült Államokban 2016-ban több bolt szűnt meg, mint a 2008-as gazdasági válság után.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!