Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Fülöp-szigetek fővárosa Ázsia egyik legzsúfoltabb agglomerációja. Jelenleg 12 millió ember él itt, 1995 és 2015 között ötven százalékkal nőtt a megapolisz lakossága. Ezzel a növekedéssel nem tudott lépést tartani a tömegközlekedési infrastruktúra.
Az egyre olcsóbb autóknak és motoroknak köszönhetően kilométeres dugók alakulnak ki a reggeli és a kora esti csúcsforgalom idején. A buszokban órákat kell eltölteni néhány kilométeres utazásért. Ugyanez érvényes a relatíve sűrű vasúti hálózatra is, amely rengeteg embert szállít, de a vasúti társaság kapacitását messze meghaladja a kereslet. Ezt a rést vette észre néhány élelmes vállalkozó, akik elindították a sínautó bizniszt. A manilai sínhálózat sok negyedet összekapcsol, de a vonatok menetrendje nem túl sűrű. Tehát két járat indítása között ki lehet használni a sínpályát. Kreáltak is az élelmes vállalkozók könnyű fémből gyártott sínautókat, amelyeken ugyanúgy eljuthat bárki reggel a munkahelyére, mint a zsúfolt vonaton, vagy buszon. Csakhogy: a sínautó elkerüli a dugókat, gyors és olcsó.
Egy út 10 peso, azaz húsz dollár cent, ami még a helyi viszonylatban is olcsó. Ráadásul a sínautót használó utas elkerüli a dugókat és gyorsan célba ér. Hogy netán a sínautó találkozhat egy szembejövő vonattal? Ez a lehetőség fennáll. De a sínautók üzemeltetői ismerik a vasúti menetrendet, és járműveiket a vasút holtidejében indítják. Ezt a tényezőt veszi figyelembe a rendőrség is, amely hivatalosan nem engedélyezi, de „de facto” nem is tiltja a sínautókat. Az AFP-nek nyilatkozó egyik sínautós elmondta: naponta akár tíz dollárnak megfelelő összeget is meg tud keresni, ebből el tudja tartani a családját. A Fülöp-szigeteken a lakosság 20 százaléka naponta kevesebb, mint 2 dolláros jövedelemből él.
A Fülöp-szigeteki sínautó biznisz, a maga kockázataival együtt is jó példa arra, milyen elképesztő vállalkozások működhetnek a világ legszegényebb országaiban, és ezek a cégek jövedelmet termelnek a tulajdonosoknak, miközben a szolgáltatásokat olcsón igénybe vevők is elégedettek. Egészen addig, amíg egy húsz utast szállító sínautó nem találkozik szembe egy gyorsvonattal. (via AFP)
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Időre kell a vécét sikálni, elképzelni nem tudtam, hogy van ilyen – mondta a HVG podcastjában Pukli István egykori gimnáziumigazgató, a magyar oktatás reformjáért harcoló Tanítanék mozgalom egyik arca, aki jelenleg Dániában takarítja mások otthonát.
Kigyulladt egy kioszk, a tűz átterjedt a kis boltokra, ahol egymás után robbantak fel a túlhevült gázpalackok.
Tusványoson Semjén beszélt Majkáról és arról is, mire számít, ha esetleg hatalomra kerülnek Magyar Péterék.
A katasztrófavédelem több tanácsot is adott a várható rossz idő miatt.
Az ízlés és kulturális érték másodlagos, szakmányban öntik újra betonból a várakat, rokoni beruházásoknak sokszor jár a kiemelt gazdasági jelentőség, műemlékvédelmi szempontok nélkül.