szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A zene, a smink és a fehérneműk után a ruhaiparban is kipróbálta magát.

600 millió dolláros, azaz körülbelül 170 milliárd forintos vagyonával a világ leggazdagabb énekesnője lett Robyn Rihanna Fenty, művésznevén Rihanna – írja a Forbes. A barbadosi születésű zenész olyan világsztároknál tett nagyobb vagyonra szert az iparon belül, mint Madonna (570 millió dollár), Céline Dion (450 millió dollár) vagy Beyoncé (400 millió dollár).

A 31 éves Rihanna popkarrierje mellett már évek óta sikeres üzletasszony, idén az Egyesült Államok 37. leggazdagabb, önerőből vagyonosodó nője lett. Rihanna, a 21 évesen dollármilliárdossá vált Kylie Jennerhez hasonló utat választott: Fenty Beauty néven smink- és kozmetikummárkát hozott létre, melyet főként 71 milliós Instagram-követőtáborának reklámozott.

A cég a megjelenése utáni első héten 100 millió dolláros bevételt csinált, ma a konzervatív becslések szerint is több mint 3 milliárd dollárt ér. A termékek nemcsak az énekesnő miatt érdekesek: a márka a sokszínűség fontosságát hirdetve 40 különböző árnyalatú alapozót forgalmaz. Rihanna 2018-ban elindította a Savage X Fenty fehérnemű-szériáját is.

A sminkmárka tulajdonjogának fele az LVMH cégcsoportot illeti, amely olyan vállalatokat mondhat magáénak, mint a Louis Vuitton, a Moet és Hennessy italok, a Dior vagy a Sephora, ahol először forgalmazták a szépségápolási cikkeket. Az LVMH egyébként ez előtt 1987 óta nem bővítette köreit. Az amerikai kozmetikai ipar a Grand View Research kutatása szerint akár 200 milliárd dolláros nyereséget is generálhat 2025-re, nem meglepő tehát, hogy a korábban említett 80-as vállalkozói listáról 11-en a szépségápolásból gazdagodtak meg.

Az LVMH-n belül történelmet készül írni Rihanna: ahogy korábban megírtuk, Fenty néven divatházat nyit az énekes, így ő lesz az első afroamerikai nő, aki egy luxusmárkát irányít. A ruhákat, cipőket, kiegészítőket és ékszereket forgalmazó vállalat törekedni fog a hasonló nevű sminkmárkánál megszokott felfogásra, ezért a szokásosnál nagyobb méretekben is forgalmaz majd termékeket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!