szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tavaly már minden második uniós vállalkozás használt valamilyen közösségi oldalt, a magyar cégek viszont a sereghajtók közé tartoznak.

A közösségi média használata Máltán a legnépszerűbb a cégek körében (84 százalék), azután Dánia (75 százalék), majd Hollandia következik 73 százalékkal – derül ki az Eurostat friss adataiból.

Negyven százalék alatt mindössze négy ország található, közöttük Magyarország, ahol 38 százalékot mértek a kutatók.

Igaz, ez is előrelépés a 2014-es 26 százalékhoz képest, ám így is csak Lengyelország (37 százalék), Bulgária (34 százalék) és Románia (33 százalék) van mögöttünk a rangsorban.

Eurostat

Az, hogy Magyarországon 2014 óta 12 százalékot növekedett a közösségi média használata, ugyancsak a sor végére elég, ennél lassabban csak Bulgáriában (6 százalék), illetve Írországban, Portugáliában, Romániában és Szlovéniában (mind 11 százalék) nőtt a használat.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!