Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Megroggyantak a magyar buszos cégek, sok sofőr inkább a Volánhoz ment dolgozni.
A koronavírus-járvány miatt eltűnt a buszos turizmus, és a külföldi és belföldi diákutazási programokat is törölték, egyedül a munkásszállításban bízhattak a vállalkozások, közölte a 24.hu-val a NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete) ügyvezető főtitkára, Dittel Gábor, valamint a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének kommunikációs menedzsere, Árvay Tibor.
A portál arról számolt be, hogy február 1. és április 15. között 6700 autóbuszt vontak ki ideiglenesen a forgalomból, miközben összesen 10 500 különjárati autóbuszról tud a NiT Hungary.
A kivonással a nem használt járművekre megspórolható a gépjárműadó és a kötelező biztosítás, de a sofőrök esetében nincs járulékkedvezmény, ezért sok dolgozót el kellett küldeni.
A 24.hu a foglalkoztatáspolitikai államtitkárságtól kapott adatok alapján azt írja, hogy az április 15-ig tartó időszakban 2350 olyan új munkanélkülit regisztráltak, akinek D kategóriás jogosítványa van. Dittel Gábor szerint a különjárati buszok vezetői közül került ki az a mintegy 160 sofőr is, akiket a Volán vett fel nemrégiben.
A két érdekképviselet szerint a buszosok jövője is bizonytalan. A be- és kiutaztatás újbóli fellendülésére az idén kicsi az esély, a belföldi turizmus pedig inkább az egyéni utazásokra épül, ezért nem számítanak arra, hogy ebben az évben visszatérhet a korábbi forgalmuk.
Nem tudni, hogy a vállalkozások meddig bírnak fennmaradni bevétel nélkül vagy minimális bevétellel, a becslések szerint talán 2022 tavaszára lehet újra olyan az idegenforgalom, mint 2019-ben volt, amennyiben nem lesz a vírusnak újabb hulláma.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete több támogatási javaslattal is fordult a döntéshozókhoz, kérték a járulékmentességet, a sávos piacfelügyeleti díj átmeneti eltörlését, illetve hogy az éves autópálya-matricáknál kaphassanak egyéves hosszabbítást, és csak 2022. január 31-én járjon le az érvényességük, de eddig nem jártak sikerrel.
A fuvarozók egyesülete szerint az autóbuszos személyszállító cégeknél a 2021-es idegenforgalmi szezon kezdetéig kellene meghosszabbítani a csökkentett munkaidős bértámogatást, ami segítség lenne azon cégeknek, amelyek eddig meg tudták tartani az embereiket.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?
Megtudtuk: az átláthatóságinak mondott törvény vitáját a frakciónak le kell folytatnia.
Érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon?
Bekapcsolt a kármentő üzemmód.
Az utolsó negyedben úszott el az esély a győzelemre.
Az Újpest ezzel szemben fittyet hány az ötmagyaros szabályra. Kezdődik az NB I.