szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A járvány előtt körülbelül minden második magyar vett igénybe legalább egy szolgáltatást online, a járvány után már négy ember közül három – derül ki a McKinsey & Company friss kutatásából.

Koronavírus-világjárvány
A második hullámra készül a világ, miután számos országban újra megemelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma. A 2019 végén kitört világjárvány már eddig is több százezer beteg halálát okozta, a gazdasági károk pedig felbecsülhetetlenek. Igyekszünk mindenről tájékoztatni olvasóinkat, tartsanak velünk, olvassák cikksorozatunkat.
Friss cikkek a témában

A járvány előtt egy ember jellemzően egy digitális szolgáltatást használt, ez emelkedett átlagosan három-négyre a pandémia alatt – derül ki a reprezentatív felmérésből, amely szerint leginkább a banki és a telekommunikációs szolgáltatások bővültek. Előbbieket a megkérdezettek több mint fele (57 százalék), utóbbiakat 47 százaléka vette igénybe. Ebben az időszakban digitális banki szolgáltatásokat a válaszadók nagyjából 36 százaléka, telekommunikációs szolgáltatásokat pedig 32 százaléka kezdett aktívan használni.

Ezektől jelentősen lemaradva szerepel az állami szektor, a kiskereskedelem (ruházati és az élelmiszer-kereskedelem egyaránt) és a biztosítási szektor, mindegyik körülbelül 20-25 százalékos használattal.

A járvány hatására a korábban jellemző földrajzi és korosztálybeli különbségek csökkentek: az 55–64 éves korosztályban is kétharmadra (66 százalék) emelkedett azok aránya, akik legalább egy digitális szolgáltatást kezdtek használni. Ez jelentős ugrás a járvány előtti 42 százalékhoz képest. Eközben 10 fiatal közül 9 intézi ügyei egy részét online. A vidéki kistelepüléseken is 72 százalékos arányban voltak, akik bizonyos ügyeket vagy vásárlásokat digitálisan intéztek, a nagyvárosokban pedig 83 százalék volt ez az arány.

A tanácsadó cég szerint jelentős ugyan az előrehaladás, de még mindig vannak Magyarországon olyan fogyasztók, akik nem használnak digitális szolgáltatásokat: szektoronként 20-50 százalékuk igényelné ezeket, mégsem él velük. Az indokok eltérőek: vagy túl bonyolultnak találják az ügyfelek a szolgáltatásokat, vagy nem bíznak bennük, vagy nem érhetők el az adott településen – ez szektoronként változó.

A „Digital Sentiment in Hungary” felmérést 2020 májusában végezték el több mint 1200 válaszadó részvételével. Az eredmények a teljes 18–80 éves magyar lakosságra vetítve reprezentatívak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Egy együttes máris nemet mondott: nem tart raktárkoncertet a Black Bartók

Egy együttes máris nemet mondott: nem tart raktárkoncertet a Black Bartók

120 orvos hunyt el eddig Peruban a koronavírus miatt

120 orvos hunyt el eddig Peruban a koronavírus miatt

Így lett az aranybefektetés mindenkié

Így lett az aranybefektetés mindenkié