szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A kiindulópont mindegyik esetben egy ingatlanvásárlás volt.

Legalább három olyan magyar családról tud a 24.hu, amelyek bankszámlája felett szélhámosok jól megtervezett lépésekkel és hamisított dokumentumokkal vették át az irányítást.

A lap által ismertetett történetek közös eleme, hogy a családok egy felettébb kedvező lakáshirdetésre jelentkeztek, ahol a hirdető, azaz a csaló állítása szerint egy külföldre költözött magyar volt, akinek sürgősen pénzre volt szüksége, azért is volt annyira akciós az ár. Hogy mennyire, azt jól mutatja, hogy a lap példájában egy 50 négyzetméteres V. kerületi lakást hirdettek meg 34 millió forintért.

A hirdető azt ígérte, hogy további fotókat és videókat küld a lakásról, ha az érdeklődő letölti az AnyDesk nevű ingyenes szoftvert. Ezt többen megtették, ám azzal nem számoltak, hogy a program távoliasztal-kapcsolatot létesít a számítógépek között. Így a bűnözőknek lényegében nem volt más dolguk, mint megvárni, amíg az áldozat a belép az internetbank-fiókjába.

Mivel ez önmagában nem elég – hiszen átutalás indításához az áldozat telefonjához is hozzá kell férni, hogy az SMS-ben kapott kódot is megkapják –, a csalók további lépéseket tettek: kiderült, hogy egy ismeretlen személy kezdeményezte a házaspár cégének előfizetéséhez tartozó SIM-kártyák cseréjét. Arra hivatkozott, hogy ellopták a kártyákat, ezzel együtt kérte az eredetik letiltását. Az ügyintézéshez a hamisított meghatalmazás mellett az áldozatok cégének hamis aláírási címpéldányát mutatta be – írta a 24.hu.

A Telenor állítólag elismerte a hibáját - írta a portál, mint mondták, ügyintézőjüket megtévesztették a látszólag szabályos dokumentumokkal, ugyanakkor azt is állították, a társaság részéről nem történt mulasztás. Mindenesetre a csalók immár hozzáfértek az SMS-sekhez, ezzel pedig nemcsak a bankszámlán lévő pénzt, hanem az állampapírban lévő megtakarítást is bitcoinra váltották, vagyis lenyomozhatatlan kriptovaluta lett belőle.

Frissítés

Cikkünk megjelenése után a Telenor azt közölte: "A társaság álláspontja - a cikkben feltételezésként megfogalmazottakkal ellentétben – az, hogy a cég a törvényi kötelezettségeknek eleget téve és saját belső folyamatainak megfelelőn járt el, így nem hibázott. A cikkben leírtak a tekintetben valósak, hogy a vállalatunk ügyintézőjét hamis dokumentumokkal megtévesztették.

A Telenor Magyarországnak elemi érdeke és egyben kötelessége, hogy több mint 3 millió ügyfelét pontosan szabályozott és a törvényi előírásoknak minden esetben megfelelő módon szolgálja ki. Ez így történt a cikkben bemutatott esetben is. E folyamatainkat folyamatosan felülvizsgáljuk és azokat a mindenkori törvényi előírásoknak megfelelően és az ügyfelek szempontjából is életszerűen alkalmazható keretek között alakítjuk" - közölte a társaság.

* * * Már teljesen ingyenes bankszámlák is elérhetőek

Sokan fizetnek éves szinten több tízezer forintot csak azért, mert van saját bankszámlájuk. Azonban léteznek már teljesen ingyenes számlacsomagok is! A Bankmonitor bankszámla kalkulátora – a bankolási szokásai alapján - mindenkinek személyre szabottan megmutatja az elérhető legkedvezőbb ajánlatokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!