Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Ha nem is tudjuk megmenteni a világot, de mindannyian tehetünk egy kis változást, tartják a helyiek.
Egy ír kisváros, Killarney lett az első az országban, ahol betiltják az egyszer használatos kávéspoharakat, írja a Guardian.
Korábban – turistaváros lévén – a településen jelentős problémát jelentettek a szemetesekből is kipotyogó, eldobható poharak, amik valójában mindenütt ott voltak, az út szélén és sajnos a természetben is. A városban hetente körülbelül 23 ezer pohár fogyott – évente több mint egymillió –, ami 18,5 tonna hulladékot jelent.
Három hónappal ezelőtt azonban kivonták a forgalomból ezeket a termékeket, így ha valaki elviteles kávét kér egy kávézóban vagy szállodában, hoznia kell a saját poharát, vagy kéteurós kauciót kell fizetnie egy repohárért, aminek a visszaváltása után persze a két euró is visszajár.
„Ez a város és a vidék pestise volt”, fogalmazott mondta Michael Gleeson, a helyi civil fejlesztéseket támogató csoport elnöke. Az ötletet a megyében több város is megpróbálja követni, Gleeson szerint remélhetőleg Írország-szerte és azon túl is elterjed majd.
A július végi indulás épp a turisztikai főszezonra esett, de az eredmény már most szemmel látható, ráadásul szinte az összes kávézó és több mint ötven helyi vállalkozás csatlakozott hozzá.
Az egyik hely tulajdonosa szerint ugyanakkor ahhoz, hogy a rendszer más városokban is elterjedjen, kormányzati rásegítés is kellene, hiszen valószínűleg nem minden kávézó csatlakozna önként. Az ír kormány egyébként tervez bevezetni egy húszcentes adót az eldobható kávéspoharakra (ez lenne az úgynevezett latte tax), ami jó kezdet, de nem elég, mondta el Killian Treacy.
Louise Byrne, az egyik helyi hotel fenntarthatósági menedzsere bízik abban, hogy a program a közösségi vezetők és az iskolák segítségével tovább fog terjedni. „Nem tudjuk megmenteni a világot, de mindannyian tehetünk egy kis változást”, mondta.
Harcot indított Bécs az eldobható kávéspoharak ellen, és remekül bevált a rendszer
A kezdeményezéssel máris egy tonna szemetet spóroltak meg.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.