szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az alumíniumimportot érintő extra vámok miatt jobban megéri majd PET-palackban árusítani az üdítőt.

Több italt lesz kénytelen műanyag palackban árusítani a Coca-Cola, ha Donald Trump amerikai elnök acélt és alumíniumot érintő vámtarifái miatt megdrágul az alumíniumdobozok gyártása – mondta James Quincey, a vállalat vezérigazgatója egy befektetőkkel folytatott megbeszélésen a BBC szerint.

Mint arról a HVG is beszámolt, Trump 25 százalékos importadót rendelt el minden az Egyesült Államokba érkező acélra és alumíniumra, ami megdrágíthatja a konzervált élelmiszereket és italokat az országban, miután az USA alumíniumigényének közel felét importból szerzi be.

A Coca-Cola tavaly decemberben visszavett fenntarthatósági célkitűzéséből: a csomagolásokat érintő, eredetileg 2030-ra tervezett 50 százalékos újrahasznosított anyagarányt 35–40 százalékra módosította, a határidőt pedig kitolta 2035-re.

Coca-Cola vásárlás jövője személyzet és pénztár nélküli bolt
Coca-Cola HBC

Quincey szavaiban ugyanakkor van némi ellentmondás. Egy ponton még azt mondta: „Ha egy adott csomagolás esetében nőnek az alapanyagköltségek, vannak más lehetőségeink is. Például ha drágábbá válnak az alumíniumdobozok, nagyobb hangsúlyt fektethetünk a PET-palackokra.”

Utána viszont igyekezett bagatellizálni a vámtarifák hatásának jelentőségét, mondván, a csomagolás a vállalat összköltségeinek csak viszonylag kis részét teszi ki. A vállalat az elmúlt években a klímavédelmi törekvéseinek részeként egyre több termékét árusította alumínium csomagolásban. Ugyanis bár drágább a PET-palacknál, hosszú távon sokkal jobban újrahasznosíthatók.

Trump a napokban aláírt egy másik, a műanyagszennyezést tovább súlyosbító rendeletet, amely megszüntette a műanyagszívószálak papírra cserélésére irányuló előírásokat.

Világmegváltásból a pusztulat felé kanyarodik el az üzleti világ

A következő elnöki ciklus az Egyesült Államokban jelentős változásokat ígér politikai és a gazdasági világban egyaránt. Donald Trump lehengerlő győzelmére már most ugranak a cégek, joggal remélvén, hogy mostantól nem kell drága és macerás környezetvédelmi és szociális inkluzivitási kérdésekkel foglalkozni, hanem Trump filozófiájával összhangban a profitmaximalizálásra koncentrálhatnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!