szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató szerint 2024 nehéz év volt a Mol-csoport számára. Bukó a hulladékbiznisz, és a kutakon is inkább a büfék bevétele nőtt, mint a benzineladásé.

23 százalékkal csökkent a Mol-csoport adózás előtti eredménye 2024-ben – közölte a társaság péntek hajnalban kiadott, a 2024-es és negyedik negyedéves pénzügyi eredményeit taglaló közleményében. A visszaesés, mint írták, 

szinte teljes egészében a külső környezeti hatások miatt történt.

A főbb megállapítások: 

  • A Downstream a stratégiai céloknak megfelelően teljesített, 2023-hoz képest enyhe visszaesést mutatott, elsősorban a finomítói árrések folyamatosan csökkenő tendenciája miatt.
  • Az Upstream-eredményekhez mind az árkörnyezet, mind a termelt mennyiség hozzájárult, a teljes szénhidrogén-termelés 2024 negyedik negyedévében elérte a napi átlagos 94,8 ezer hordóegyenértéket, és a teljes évre vonatkozó 92-94 ezer hordós termelési előrejelzést is teljesítette 93,8 ezer hordó szinten.
  • A Fogyasztói Szolgáltatások teljesítményét a nem üzemanyag típusú termékek területén történt bővülés támogatta, szeptemberhez képest, 2335 töltőállomás volt, de éves szinten 4 százalékkal csökkent a lengyel és szlovén tranzakciókat követő töltőállomás-értékesítések miatt. A növekedés elsődleges mozgatórugói továbbra is a nemüzemanyag-árrések voltak, a Fresh Cornerek száma 2024 végére 1329-re nőtt, ami 3 százalékos növekedést jelent az előző negyedévhez képest, és 6 százalékos növekedést az előző évhez képest.
  • A Körforgásos Gazdaság, vagyis a Mol hulladékos cége, a Mohu 2024-ben veszteséges volt, elsősorban a kötelező visszaváltási rendszer (DRS) magas működési költségei miatt.
  • A Mol 1,6 milliárd dollár körüli adózás előtti eredményre vonatkozó iránymutatást határoz meg 2025-re.

A fideszes képviselő szerint 40 milliárd forinthoz jutottak a fogyasztók az üvegvisszaváltási rendszer bevezetésével

Aradszki András bejegyzéséből csak az nem derül ki, hogy az emberek a saját pénzüket kapják vissza.

A számok

A Mol-csoport tavaly 1121,8 milliárd forint (3,1 milliárd dollár) tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el, amely 2,2 százalékos emelkedés az előző évhez képest. A nehéz külső piaci körülmények ellenére a vállalat működése stabil maradt, az EBITDA meghaladta a 2024-re tervezett 3,0 milliárd dolláros éves iránymutatást.

A vállalatcsoport a tavalyi utolsó negyedévben 259,6 milliárd forint (682 millió dollár) EBITDA-t termelt, az előző évi 354,2 milliárd forint után (992 millió dollár). A Portfolió 704 millió dolláros eredményt várt a negyedik negyedévre.

Az etetés jobban termelt, mint a benzineladás
MTI / Illyés Tibor

Az értékesítés nettó árbevétele tavaly 9178 milliárd forintra (25,1 milliárd dollár) nőtt az előző évi 8909 milliárd forint után (25,2 milliárd dollár), az adózás előtti eredmény a 2023-as 691,418 milliárd forintról (1,9 milliárd dollár) 543,429 milliárd forintra (1,5 milliárd dollár) esett.

A Mol-csoport az elmúlt évet 584,9 milliárd forint (1,6 milliárd dollár) üzleti eredménnyel zárta az előző évi 677,6 milliárd forint (1,9 milliárd dollár) után, míg a nettó eredmény szintén csökkenést mutatott, a 2023-as 530,4 milliárd forintról (1,5 milliárd dollár) 364,2 milliárd forintra (1 milliárd dollár) esett.

A társaság tavaly 1,64 milliárd dollárt fordított beruházásokra (organikus Capex), nem sokkal elmaradva az 1,7 milliárd dolláros célszámtól.

2024 nehéz év volt a Mol-csoport számára az ukrán–orosz háború, a szabályozási és kormányzati elvonások, valamint az olajipar jövőjét övező bizonytalanságok miatt

– idézték Hernádi Zsoltot, a vállalat elnök-vezérigazgatóját, aki szerint a kedvezőtlen külső környezet ellenére sikerült stabil működést fenntartani, folytatták a portfólió bővítését, előrehaladást értek el a stratégiai beruházásaikkal, és fontos lépéseket tettek a régió ellátásbiztonságának további erősítése érdekében – fogalmazott.

Idénre is bizonytalan környezetre számítanak, az olajipar átalakulásának erőltetett napirendje komoly versenyképességi problémát jelent Európa számára. Növelni kell a hatékonyságot, kézben tartani a költségeket, értéket teremteni a fő üzletágakban, és olyan új projekteket indítani, amelyek üzletileg észszerűek és növelik a nyereséget – mondta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!