szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Rádió (MR) kommunikációs vezetője szerint "a nemzetközi színvonalú márkaépítés világában nehezen értelmezhetőek" azok a kifogások, amelyeket a hét elején fogalmazott meg egy szakmai szervezet a közszolgálati médium új adólogói kapcsán.

A három csatorna új logói
Egy tekintélyes cég tervezte, hazai grafikusok támadják
© radio.hu

A bírálat "szemlélete a grafikai arculat, mint szervezettől, üzleti- és közszolgálati feladatoktól és céloktól független szépészeti jelenség felfogását tükrözi" Borbély-Urquhart Julianna szerint. 

A közrádió kommunikációs vezetője szerdai közleményében sajnálatosnak nevezi, hogy az alig egy esztendeje alakult Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) "nem képes elfogadni az Európai Unióban tevékenykedő nemzetközi műhelyek megjelenését a hazai marketingkommunikációs piacon".

Mint írja, a Magyar Rádió megújult arculatát a világ egyik legtekintélyesebb szakmai lapja, a Design Week augusztus végén a BBC arculatváltásához hasonlítja, és a modern, a digitális világra felkészülő közszolgálati médiumok egyik jó példájaként mutatja be. Az arculati terveket az edinburghi, londoni és leedsi tervezőirodákkal rendelkező Navyblue Design Group nevű cég készítette. A cég szakemberei számos nagy brand arculatán és vizuális anyagain dolgoztak már a London 2012-projekttől a Rangers FC-n át a Royal Opera House-ig.

A kommunikációs vezető is megjegyzi: "az MR új márkáját elsőrangú, Európában is elismert szakemberekből álló nemzetközi csapat dolgozta ki".

Borbély-Urquhart Julianna kitért arra is, hogy a közrádió "új identitásának, hangzásvilágának, arculatának, műsorszerkezetének sikerességét elsősorban és mindenekelőtt a hallgatók elismerése igazolhatja majd".

A MATT hétfői közleménye szerint "általános optikai strukturálatlanság jellemzi a próbálkozást, amely méltatlan egy, a Magyar Rádió jelentőségű médium vizuális kommunikációjához."

"Az elkészült anyagot szakmai szempontból gyengének, a megvalósítás körülményeit pedig morálisan aggályosnak ítéljük" - írják, megjegyezve, hogy nem világos számukra, milyen szempontok alapján döntöttek "a láthatóan messze nem professzionális teljesítményt" nyújtó külföldi győztes mellett, miközben "a hazai - nemzetközi tapasztalatokkal is bíró - alkotók vagy kvalifikált alkotókat egyesítő grafikai stúdiók között bőven akad olyan, aki hasonló feladatokat magas szinten képes megoldani".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Kult

Szakembereknek nem tetszik az MR új logója

Volt-e vizuális kommunikációs szakember a Magyar Rádió (MR) új csatornalogóinak kiválasztói között? Kikérték-e hazai tervezőgrafikai, tipográfiai szakértők véleményét a döntés előtt vagy után? - egyebek mellett erről érdeklődött Such György rádióelnöktől a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) az MTI-hez hétfőn eljuttatott levelében.