Tetszett a cikk?

Európában elsőként Magyarországon indul el az a filmforgalmazási modell, mely közösség alapú szemléleten alapul.

A filmiparban érzékelhető problémákra válaszul a magyarhangya mozgalom egy hat film megtekintésére jogosító mozibérletrendszert dolgozott ki. Az úgynevezett hangyaPASS célközönsége a 20-35 éves korosztály. Közösségi alapokon forgalmazzák a bérletet, mellyel hat fesztiválnyertes, ám Magyarországon még nem bemutatott alkotást lehet megtekinteni az ország közel 20 városában, egy időben.

A filmek előtt bemutatják annak a 18 alkotásnak a trailerét, melyek közül a közönség megszavazhatja a következő hat filmet. Ezeket az év második felében mutatják majd be hasonló rendszerben. „Szeretnénk egy olyan modellt meghonosítani, ahol a közönség nem csupán passzív befogadója, hanem aktív alakítója is a mozik programjának” – nyilatkozta Donáth Péter, a magyarhangya mozgalom vezetője. A bemutatott filmekről és a vetítések időpontjáról a mozgalom Facebook-oldalán tájékozódhatnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!