szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy év kihagyás után idén újra "falhatja" a reklámokat az éhező közönség, május 28-án kerül sor a Reklámzabálók Éjszakájára és Délutánjára, az évről évre nagyobb érdeklődés miatt új helyszínen, a Millenáris B csarnokában.

 "Kapcsolj pozitívra!" - hangzik az idei reklámmustra jelmondata, hiszen Magyarországra alapvetően a reklámellenesség a jellemző - indította Borsos Sándor, az esemény főszervezője a rendezvény csütörtöki sajtótájékoztatóját. Ennek ellenére a Reklámzabálók Éjszakájára a 10 év alatt 90 ezer látogató volt kíváncsi. Ez a szám azt jelzi, hogy van érdeklődés az igényes, informatív, kreatív és figyelemfelkeltő reklámra - hangzott el. Mivel tavaly nem került sor a program megrendezésére, idén már délben elkezdődnek a vetítések: délután a 2010-es, a 20 órától hajnalig tartó esti blokkban pedig az idei év legjobb reklámjai lesznek láthatók.  

Az évek alatt megszokott minőségi és színes programok mellett most számos újítással készülnek a szervezők. Nemzetközileg is példamutató újításként szakmai előadásokat tartanak: Sas István reklámszakember a műfaj sokéves hagyományát elemzi kihegyezve arra, hogy a közönségnek (és az internetes közösségnek) milyen erős hatása van egy kampány sikerére vagy bukására. Pap-Váry Árpád egy érdekes összeállítás segítségével mutatja meg a "product placement" vagyis a termékelhelyezés legtökéletesebb megjelenítéseit a reklámvilágban - ismertette a programot Borsos Sándor.

Ezenkívül kiemelte: idén a tudatosság, a környezetvédelem, a fenntarthatóság és az egészséges életmód koncepciója köré csoportosították a levetítésre kerülő filmeket, valamint az egész rendezvény felépítését. Első ízben egy társrendezvény kíséri a "lakomát", a Millenáris Park melletti Marczibányi Sportcentrumban megrendezik a Sportzabálók Napját.

"A reklámok célja nemcsak az eladás ösztönzése és a szórakoztatás. Tanítaniuk is kell, felhívni a figyelmet a társadalmilag is fontos üzenetekre" - mondta el Borsos Sándor, amikor a sportnap programjáról beszélt. A sportzabálók ingyenes rendezvényén számos sportág képviselteti magát a csapatsportoktól kezdve a tánc különböző ágain át egészen a szellemi sportokig. Híres sportolók is megtisztelik a rendezvényt, Katus Attila többszörös világ- és Európa-bajnok aerobikedző megmozgatja a nézők filmnézésben elgémberedett izmait. A nap támogatója a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NEFMI) Sportállamtitkársága.

Számos egyéb elem is mutatja az esemény tudatosságát a filmek témáján és a sportnapon kívül: szelektív szemétgyűjtés lesz mindkét helyszín egész területén, őrzött kerékpártárolóról gondoskodnak, valamint az esemény fővédnöke a Természetvédelmi Világalap (WWF), amelynek a támogatásért cserébe a reklámzabálók felajánlották a rendezvény bevételének 2,5 százalékát.

Dakó Andrea a WWF kommunikációs- és marketingigazgatója kiemelte: örömmel üdvözölik a felkérést a védnökségre és a kezdeményezést a tudatos gondolkodás erősítésére. Bár még mindig elenyésző a környezetvédelmi témák száma a reklámokban, bíznak benne, hogy az ilyen kezdeményezésekkel és összefogással a fenntartható fejlődés, a környezettudatosság témájának növelés a reklámfilmekben gondolkodásformáló változást idézhet elő - mondta az igazgató. Átadják a Zöld Ifjú Penge díjat, ennek pályázatára fiatal kreatívok munkáit várták. A "zöld" szó az idei koncepciót tükrözi. A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) támogatásával adják át az idei elismeréseket, amelyekről egy közéleti és egy szakmai zsűri, valamint a nagyközönség dönt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!