Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6349e917-3de8-41db-82b6-b3e306edbea8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport éveken át vizsgálta az ülés agyra gyakorolt hatását, az eredmény pedig egyértelműnek tűnik.","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport éveken át vizsgálta az ülés agyra gyakorolt hatását, az eredmény pedig egyértelműnek tűnik.","id":"20250521_agykutatas-ulo-eletmod-mozgas-agy-egeszsege-alzheimer-kor-demencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6349e917-3de8-41db-82b6-b3e306edbea8.jpg","index":0,"item":"da3db42d-b66f-4156-ac9e-5a46ed8ba5b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_agykutatas-ulo-eletmod-mozgas-agy-egeszsege-alzheimer-kor-demencia","timestamp":"2025. május. 21. 20:03","title":"Ez történik az agyával, ha túl sokat üldögél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy miért nem helytállóak a villanyhajtású járművekkel kapcsolatos fenntartások – már ebben a szegmensben sem. ","shortLead":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata...","id":"20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed.jpg","index":0,"item":"8762f0c3-3db7-483b-8c51-1573a3dff78b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","timestamp":"2025. május. 21. 19:30","title":"Elektrifikáció a flottában? Mutatjuk a számokat és az érveket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594","c_author":"Balogh Csaba ","category":"tudomany","description":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország, köztük 35 európai állam képviselője egy helyen: megmutatják, megnézik, megbeszélik, hol tart és merre halad a világ. Szerdán megkezdődött a berlini GITEX Europe konferencia: fejlődésről, nyitottságról és magyar szemmel nézve elképesztő összegű befektetésekről.","shortLead":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország...","id":"20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594.jpg","index":0,"item":"969fd791-8fc2-4d42-8da3-3fee0c182d0e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","timestamp":"2025. május. 21. 16:43","title":"Nyitott és bátor Európát emlegetve elindult a GITEX: „a tőke, a kód és a tehetség gyorsan beporozzák egymást”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6b85d68-6437-4475-92c2-7df0187b3989","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A tavaly októberben alapított Timolod Kft.-nek 710 millió forint „egyéb bevétele” volt az év végéig.","shortLead":"A tavaly októberben alapított Timolod Kft.-nek 710 millió forint „egyéb bevétele” volt az év végéig.","id":"20250521_orban-david-timolod-kft-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6b85d68-6437-4475-92c2-7df0187b3989.jpg","index":0,"item":"58c43815-fcd8-4b69-a43a-f6f9964fcf1b","keywords":null,"link":"/kkv/20250521_orban-david-timolod-kft-osztalek","timestamp":"2025. május. 21. 17:02","title":"Alig három hónap alatt félmilliárdos osztalékot fialt Orbán Viktor unokaöccsének új bányacége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48308ec0-2123-49de-96fe-39e3dd6fa1d9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Európába érkezett az A6-os Audi, az 5-ös BMW és a Mercedes E-osztály legfrissebb japán kihívója.","shortLead":"Európába érkezett az A6-os Audi, az 5-ös BMW és a Mercedes E-osztály legfrissebb japán kihívója.","id":"20250523_szemrevalo-luxusauto-a-most-eloszor-villanyautokent-is-elerheto-lexus-es-szedan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48308ec0-2123-49de-96fe-39e3dd6fa1d9.jpg","index":0,"item":"5b2f1039-982d-45c0-a92e-7d7928ea8b68","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_szemrevalo-luxusauto-a-most-eloszor-villanyautokent-is-elerheto-lexus-es-szedan","timestamp":"2025. május. 23. 07:59","title":"Szemrevaló luxusautó a most először villanyautóként is elérhető Lexus ES szedán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","shortLead":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","id":"20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305.jpg","index":0,"item":"3a00ee15-f2af-4507-8bd9-0bb21f56d071","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","timestamp":"2025. május. 22. 07:59","title":"12 lóerős cuki aprósággal rukkolt elő a Fiat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f771b49-1d8a-40d8-8931-cb88fc79e59c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Wendy Rush, az OceanGate vezérigazgatójának felesége a kísérőhajón hallotta, amint a Titan nevű tengeralattjáró összeroppant. Akkor még nem sejtette, hogy pontosan mit hallott.","shortLead":"Wendy Rush, az OceanGate vezérigazgatójának felesége a kísérőhajón hallotta, amint a Titan nevű tengeralattjáró...","id":"20250523_oceangate-titan-tengeralattjaro-baleset-tragedia-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f771b49-1d8a-40d8-8931-cb88fc79e59c.jpg","index":0,"item":"f56b5cca-b7ee-4d92-b978-45eb613f295c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_oceangate-titan-tengeralattjaro-baleset-tragedia-video","timestamp":"2025. május. 23. 10:03","title":"„Mi volt ez a durranás?” – biztonsági kamera rögzítette a Titan összeroppanásának hangját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1096b8e7-f13b-412a-a669-4735b6260f95","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A parkoló kevés, az autó sok, a tömegközeledés szabad.","shortLead":"A parkoló kevés, az autó sok, a tömegközeledés szabad.","id":"20250521_Hetvegen-is-fizetos-lehet-a-parkolas-Erzsebetvarosban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1096b8e7-f13b-412a-a669-4735b6260f95.jpg","index":0,"item":"c50561da-522b-4141-951d-b239975a746e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Hetvegen-is-fizetos-lehet-a-parkolas-Erzsebetvarosban","timestamp":"2025. május. 21. 17:48","title":"Hétvégén is fizetős lehet a parkolás Erzsébetvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bayer Zsolt 120 ezer forintos nyugdíjpótléka már a csőben van
szerző:
G. M.
Tetszett a cikk?
Őfelsége újságíróinak jár a jutalom – ezzel kecsegteti a sajtómunkásokat a Figyelő, amely az újságírói kamara ötletéről ír. Bár lehet, sok adófizető érti ezt majd úgy, hogy a fideszes médiagépezet leghűségesebb munkatársainak is ők fizethetik a jövőben az extra javadalmazást.
Az újságíró-kamara a következő jutalmakat tartalmazná:
ingyenes tömegközlekedés,
kedvezményes egészségügyi ellátás,
ingyenes múzeumok,
kedvezményes üdültetés.
Ezen túl az ötletek között szerepel, hogy
"az életük során állami díjazással elismert újságírók is nyugdíjkedvezményt kapjanak".
Ha jól értjük, a poszthumusz díjak nem járnak nyugdíjkedvezménnyel, ami logikus, hiszen kifizetni is nehézkes lenne. De rendben, ne akadjunk le a Figyelő fogalmazási sutaságán, mert az egész cikk ügyesen kérődzi vissza a Népszava januári cikkét, amely elsőként számolt be a az 1938-as zsidótörvény következtében létrejött sajtókamara felmelegítéséről (akkori elemzésünket itt olvashatta). A mostani cikk egyetlen dologban haladja meg a fél évvel ezelőttit: a pozitív hangvételében.
Semmit sem változtak a cikk állításai. Ismét névtelen források elmondása alapján rajzolódik ki a kamara terve, amely szerint
a médiatermék kamarai tagsága tenné országos médiummá az adott tartalomszolgáltatót, ezeken a helyeken kamarai tagok dolgoznának,
az országos médiumoknál előírnák az alapbért, amely alatt nem lehet senkit alkalmazni, cserébe az állam ezeket a vállalatok esetleg adókezdvezménnyel segítené,
a tagoknak be kell tartaniuk a meghatározott szakmai és etikai szabályokat,
elvárnák a szakirányú képzettséget, de csak felmenő rendszerben, belépésnél ezt kiválthatná a szakmában eltöltött évek száma.
Vagyis továbbra is az újságírók a jelenleginél átfogóbb ellenőrzését tűzik ki célul, amellyel párhuzamosan a kamarába felvételt nyerő médiumok és munkatársaik számos olyan kedvezményben részesülnének, amelyek potenciálisan csökkenthetik a tulajdonosok terheit, hiszen a központi költségvetésből kapnának többletjuttatásokat. Ehhez jön még az állami díjjal kitüntetettek nyugdíjkedvezménye, amellyel a kormány leghűségesebb őrkutyáit tudja megjutalmazni (a cikk a Munkácsy- és a József Attila-díjjal járó 120 ezer forintos juttatással orientálja olvasóit, mi ezt az összeget címben már ki is osztottuk Bayer Zsoltnak).
A kamarából kimaradni továbbra sem bűn, attól még írhat bárki blogot, de érezhetően elesik vele lehetőségektől, amelyhez még az állam, az önkormányzatok és a magánvállalatok hozzátehetik a magukét (vagyis nem engednek be rendezvényeikre olyanokat, akik nem tagok).
A Figyelő informátorai hangsúlyozzák, hogy ez egy szakmából induló kezdeményezés, amely az ötletelés szakaszában van, utána kell majd meggyőzni a politikát, a kamara szabályait ugyanis törvényben kéne rendezni. Ehhez képest meglepő, hogy egy alulról jövő szándék miért követeli meg a nyilatkozók részéről az anonimitást, és ha jelenleg ötleteket gyűjtenek, miért nincs információ arról, hogyan lehet a folyamatban részt venni. A cikk végén a Magyar Sportújságírók Szövetségének elnöke és Orbán Viktor kedvenc zsurnalisztája magyarázza el saját szervezetének példáján, milyen kamarát is álmodna.
Szöllősi György szerint azért kéne az újságíró-kamara, mert
nincs összefogás, érdekvédelem.
A Figyelőben egyébként a cikket megelőző oldalon, jelöletlen írásban, az érintett kollégák megkérdezése nélkül spekulál a Heti Válasz, a Hír TV és az Index sorsáról. Nyilván az összefogás jegyében.
Nem az a legriasztóbb a sajtókamara Népszava által bemutatott tervezetében, ami benne van, hanem ami egyelőre fedve maradt. Orbán Viktor kedvenc lapjának kedvenc főszerkesztője olyan projekten dolgozik, amely ellehetetlenítené a kritikus újságírók hozzáférését a hatalom embereihez és dokumentumaihoz.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.
A Fidesz káderképzőjeként is emlegetett, bevallottan a nyugati közvélemény befolyásolását végző agytröszt brüsszeli részlege nehezen talál megfelelő helyszínt rendezvényeinek.